Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 3.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Le Guess Who?
Zo, waar de fok waren jullie allemaal, stelletje nozems? Wat een fantastisch festival blijft Le Guess Who? toch, waarbij soms zoveel keuze uit goeie dingen is dat je soms maar beter iets totaal anders kunt kiezen en je laat verrassen. Absolute hoogtepunten: Suuns, The Revival Hour, Ty Segall en schijnbaar Mac DeMarco, al was ik daar zelf niet bij. Ook heel goed: Beak>, Fuck Buttons, Adrian Sherwood, FIDLAR en White Fence. En meer:

Enfin: lange verhalen over tientallen optredens alhier: http://kickingthehabit.nl/tag/lgw12

Heb je alles op een rijtje, handig. :-)
In Belgenland hadden we Sonic City als equivalent. Ik helaas ook daar niet bij zijn, maar als het goed is komt er binnenkort een verslag op SR.
Moest helaas verstek laten gaan omdat de financiën het op dit moment even niet trekken. De vorige twee edities waar ik wel bij was waren echt geweldig en als ik de tweets zo las deed deze editie zeker niet onder. Waren er nog vuige dance feestjes in de nachtelijke uurtjes?

Volgend jaar maar weer meepakken!
Jorrit Wrote:Moest helaas verstek laten gaan omdat de financiën het op dit moment even niet trekken. De vorige twee edities waar ik wel bij was waren echt geweldig en als ik de tweets zo las deed deze editie zeker niet onder. Waren er nog vuige dance feestjes in de nachtelijke uurtjes?

Volgend jaar maar weer meepakken!
machinedrum en objekt schijnt geweldige nacht in helling geweest te zijn zaterdag. was zelf elders - dÉbruit & grup ses beats - was okish.
Ondanks dat die Fuzzbox-avond in de Oudegracht veel goeds beloofde (en naar wat ik lees dit ook volledig heeft waargemaakt) heb ik geen moment spijt gehad de keuze te hebben gemaakt om na DIIV het programma op zondag in De Helling te vervolgen met een bijzonder mooi Sharon Van Etten en loepzuiver Destroyer (wat een band heeft hij achter zich staan!!). Vooraf nog even gedacht enigszins op tijd te kunnen zijn voor Ty Segall, maar dat zat er zeker na de uitloop van Destroyer helaas niet meer in. De afstand tussen de diverse zalen is daarvoor toch echt wat te groot, zeker voor de niet-Utrechter zonder fiets. Maar goed, met zo'n indrukwekkend programma calculeer je in dat je meer mist dan je kan zien.
Zonde, Fuzzbox was een vuige avond, maar een Destroyer in topvorm is ook geen straf.
Vooral een compliment aan de boeker dat er zoveel moois staat geprogrammeerd, en dat voor een bescheiden ticketprijs. Heb het idee dat er ook geen overduidelijk slechte keuzes te maken waren.
Roel87 Wrote:Vooral een compliment aan de boeker dat er zoveel moois staat geprogrammeerd, en dat voor een bescheiden ticketprijs. Heb het idee dat er ook geen overduidelijk slechte keuzes te maken waren.

Inderdaad, toen het programma bekend was wist ik dat ik moest gaan, maar van de bands waarop ik dat besluit heb gemaakt heb ik vrijwel niets gezien, de dagindeling noopte mij tot andere keuzes.

Groot pluspunt van het festival; geen hitjesbandjes. Van mij mag Motel Mozaique met zijn nieuwe aanpak ook deze kant op.
NOVEMBER 28 - DECEMBER 1 2013

Vanmiddag de eerste namen, nu nog early bird ticket voor 60 euro. Vanaf morgen voor 70 euro en vanaf 1 september voor 80 euro
Een zien of ze enkele ATP'ers kunnen strikken.
Yo La Tengo, The Fall, Ty Segall, Wooden Shjips, Hailu Mergia, Oddisee, Metz, Oneohtrix Point Never, The Dodos, Crystal Stilts, Disappears, Neko Case, Scout Niblett, Thao & The Get Down Stay Down, White Fence, Om, Destroyer, James Pants, Jonathan Toubin, No Joy, The Thing, Vex Ruffin, ZZZ's, Night Beats, The Pharmacy, Cheap Time, Holly Herndon, Stellar OM Source, Matt Elliott, The Holydrug Couple, Föllakzoid, MV & EE, J.C. Satàn, Lower.
Ziet er goed uit!

Gelijk kaartjes besteld.
Vette lineup!
Jup, dit is nu al interessant. Ik wacht de dag kaartjes wel even af want een weekendje is toch niet echt handig voor mij.
Zal aan mij liggen, maar dit zegt mij dus helemaal niks. Ken alleen Yo la Tengo (aardig), Destroyer (tof) en Ty Segall (kan ik niks mee).
The Fall is één van de meest legendarische bands ooit.
Kom op, KoS: OPN en fucking OM zijn wel het minste dat je moet kennen uit deze lijst. Wooden Shjips ga je goed vinden.

Dit gezegd zijnde zal het de moeite wel niet zijn om naar Utrecht te gaan. Dan hou ik liever dat weekend vrij voor de allerlaatste ATP. Om en Destroyer moet ik wel kost wat kost in België aan het werk zien.
Mooie line-up. Had alleen gehoopt op iets als Superchunk en/of Slint. Kan hopelijk nog komen.
Snackbarharses Wrote:The Fall is één van de meest legendarische bands ooit.
Ik heb daar eens een legendarisch slecht concert van meegemaakt in het LVC in Leiden. Het duurde 40 minuten en iedereen was blij dat het afgelopen was.
Ik heb ze eens legendarisch slecht zien optreden op Primavera een paar jaar geleden. Dat ze zowel legendarisch goed als slecht kunnen zijn heeft alles te maken met de neurotische Mark E Smith, wat mij betreft één van de meest kleurrijke figuren uit de muziekgeschiedenis. Dat legendarisch goed staat vooral op wat ze op plaat hebben uitgebracht, vooral hun werk uit de periode 1978-1985. Wie een goede indruk van 25 jaar The Fall wil, moet de verzamelaar met alle 24 Peel sessions (waarmee deze band veruit de meeste sessies met John Peel heeft opgenomen) eens luisteren. Tussen die sessies zit werkelijk geen enkele misser.
+ Mark Lanegan, Ólafur Arnalds, The Black Angels, Damien Jurado, Braids, Forest Swords, Terakaft, Mammane Sani: La Musique Electronique du Niger, Hanni El Khatib, Pharmakon, Edan (DJ set), Lonnie Holley, Al Lover, Jibóia, Douglas Dare and Total Heels.
Ok, nu moet ik dan er toch echt maar aan geloven.
Heel mooi! Iemand enig idee waar de info aangaande dagkaarten blijft?
Zijn alleen maar tickets voor het gehele weekend?
Nee, maar de dagkaarten komen een paar weken van te voren beschikbaar, dan weten ze ook wie in welke zaal speelt en verkopen ze ook weer zalentickets.

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)