Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 3.43 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welk festival/concert ben jij geweest?
Random punkband in random oud gebouw in Athene. Vet. Wel the Kids gemist.
Happyness: subba-publiek.
Camera: fijn als altijd. Overigens een mooie zaal daar in het Goethe-Institut.
Jaakko Eino Kalevi: jaren '80 disco meets New Order, gespeeld door twee Finnen
Unknown Mortal Orchestra: het vermelden waard, live zoveel veelzijdiger en jazz-funkier
Incubate. Vet.
Sufjan Stevens. Kwam akelig dicht in de buurt van Age of Adz-niveau.
Austra (twee keer - gisteren in Luxemburg was het gewoon vet, moet ik zeggen)
Sufjan Stevens - bijna goed Smile
M.E.S.H. was gaaf. Demdike Stare viel tegen.
Ought

Stond helemaal vooraan aan de zijkant tegen een podium dat tot mijn knieën kwam. Alles moet nog inzinken, maar was erg onder de indruk van zowel de muziek als de uitvoering.
Taman Shud - Okee
Acid Mothers Temple - Geniaal
Franz Ferdinand & Sparks

Vroeger groot fan van FF, immiddels allang niet meer gevolgd/beluisterd. Optreden was wel scherp. De onderlinge zang van de twee bands deed me aan musical dialogen denken. Wel vreemd dat het in een slecht gevuld theater met louter krappe stoeltjes plaats vondt. Ging ten koste van de sfeer en de publieksreactie, zeker tijdens de hitjes van FF.

Daarna naar een gratis show van DIIV gegaan met gratis bier, gesponsord door faux-hipster winkelketen Urban Outfitters. Het was in de kelder van een winkelfiliaal, dus zonder podium, als poging tot authenticiteit. Was desondanks een gezellige boel en de band speelde voor maar liefst 75 minuten.
Die tweede alinea klinkt als iets dat ik niet zou overleven. Schitterend alweer.
DIIV is sowieso al sterk live. Met gratis bier is alleen maar beter. Hoe was de akoestiek in de kelder? Tongue
Hehe, UO is echt een zaadketen. Belachelijk dure kleding, vinyl, en koffietafelboeken van memes. Mijn chick had daar vroeger een part-time baan en al het personeel wordt daar behandeld als vuilnis.

Maar het was gemoedelijk gisteravond, geluid stond hard genoeg zodat mensen er niet overheen konden praten. Dankzij mijn wassen oordoppen was de akoestiek heel helder. En zo'n keldershow was de perfecte context om DIIV in te zien.
Faux-new wave bandje waar heel wat vooraanstaande Graz'ers kennelijk in trappen.
Ha, zelfs Loov.

Mooi om te horen hythloth. Ze verkopen trouwens ook leuke koffietafel boeken, die van Wes Anderson bijvoorbeeld in Amsterdam. Al bestel ik die goedkoper bij book depository.
Ik vond dat eerste album niks aan maar live in die context was het te pruimen. Op een echt podium misschien minder.
Wtf, UO is nu ook al in Amsterdam? Goddamn.
Ja ze zitten op best veel plaatsen tegenwoordig. Amsterdam alweer een jaartje of twee denk ik. Wel de enige in Nederland voor zover ik weet.
Ik denk zelfs Gent.
Nieuwe thread: Naar welke faux-hipster winkelketen ben jij geweest?
Die ene waar ze een verkoper met snor hadden.
Avondje Bozar voor BEAF (lol). Goeie shit gezien, al had ik een iets hoger niveau verwacht van Kerridge en O'Malley z'n live score. Typisch Bozar weer slecht georganiseerd met enorme overlappingen en dingen als HEALTH die in dezelfde zaal stonden als fucking Sufjan Stevens een maand geleden. De PA was ook fout afgesteld (niet geschikt voor live bands, etc.)... en door al die kutoverlappingen voor een 33000e keer Factory Floor moeten missen.

Hoogtepunt: Atom TM & Robin Fox "Double Vision" (niet eens een live show, trouwens).
Balthazar

Solide. Ze speelden voor 40 man maar het was duidelijk dat ze normaal grotere zalen aandoen.

Ook tot mijn eigen hilariteit de tekst van Personal Jesus hardop meegezongen tijdens hun nummer Nightclub.
Balthazar helemaal in de states? Nice hoor.
Ja, hun eerste tour hier. Je hoort helemaal niet over ze in de Amerikaanse muziekscene, dus ze zouden een betere A&R kunnen regelen. Het publiek was in het begin meer geinteresseerd in het Democratische debat tegelijkertijd op de televisie, maar na een kwartier zat iedereen op de band te letten. Tijdens dat laatste nummer Blood Like Wine kon je een speld horen vallen.

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)