Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 3.43 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welk festival/concert ben jij geweest?
Dans Dans - zeer goed
Cold Specks - erg mooi
Kenji Minogue - briljant
First Last Anybody - GITFS
Blaue Blume - boeiend
Twee avonden achter elkaar Interpol. Nog steeds van hoge kwaliteit zoals aan het begin van hun tour vorig jaar, en het was fijn om eindelijk Untitled, Pioneer to the Falls, en Leif Erikson live te horen.

Verder, fucking SLAYER met een gigantische productie bestaande uit vuurpotten en visuals vol met dood en verderf. Brute shit. \m/ \m/
King Diamond trad hiervoor nog op, maar dat was belachelijk. Kwam compleet uit Spinal Tap.
Fatback Brass Band - wat roestig, maar het nieuwe materiaal is veelbelovend.
Uplift Wrote:Dans Dans - zeer goed
Cold Specks - erg mooi
Kenji Minogue - briljant
First Last Anybody - GITFS
Blaue Blume - boeiend

Wat.
Ik dacht dat ik ermee ging weg komen.
Nadja. Goed!
Arto Lindsay - boeiend
Slipknot - eerste metal concert met mijn broer, hij was overtuigd. Blijft leuk, en de vibe was dat van een Dothraki bruiloft.

Lamb of God was ook een volwaardig voorprogramma.
Villagers. Erg mooi.
Matt and Kim

Veelbesproken DIY indie-dance duo/feestact. Muzikaal zo plat als een malle, maar hun energie en enthousiasme was erg aanstekelijk.
PWRHAUS - ontdekkingkje
Peter Broderick - prachtig
Death From Above 1979 - Slecht geluid en werkte niet in de context als voorprogramma in een amphitheater. Drummer/zanger liep ook flink te zeiken op het publiek dat niet wou opstaan.

Deftones - Adequaat, maar de nuances van de muziek op plaat kwamen live niet over. De stem van de zanger werkte ook het beste tijdens de rustige nummers.

Incubus - Verrassend sterk en strak, gewoon een goeie rockshow van 100 minuten. Alles waar ik op hoopte toen ik laatst FF zag (maar niet kreeg). En Brandon Boyd is nu mijn favoriete langharige Californische yogadude.
Mind Rays - gewoontjes
Seizoensklanken - hipster
Piquet - Limburgs
La Jungle - vet
Double Veterans - GITFS
Winterslag - meh
Bed Rugs- best te pruimen
El Yunke - interessant
Iceage - niet eens slecht
Onmens - https://www.youtube.com/watch?v=ZoqV2WtM...e=youtu.be
Archie Bronson Outfit - degelijk
Peter Kernel - twijfelachtig
Wire - goeie voorbode voor Incubate na een zwak begin
Uplift Wrote:Piquet - Limburg

Blijft jammer dat je geen uitgebreide verslagen meer schrijft.
Check vooral de heuptas in het clipje.
Gisteren op Festival Dranouter geweest. Leuk en relaxed festival met een zeer gemoedelijke sfeer. Spinvis solo in de kerk gezien, zeer goed, maar ook wel enigszins "moeilijk" en soms te bedacht. Calexico en Flogging Molly gaven prima en degelijke optredens en bij afsluiter Flogging Molly de tent op zijn kop. The Waterboys ook gezien, gedateerd en niet heel boeiend en dan ook nog de arrogantie hebben om hun grootste (en volgens mij enig echt bekend nummer, Whole Of The Moon) hit niet te spelen.
Heel veel gezien op Ieperfest; hoogtepuntjes waren Monolord, Oathbreaker, Annaal Nathrak, Pentagram en in mindere mate Satanic Surfers. Biohazard viel ook goed te pruimen.

Voor de rest strontzat geweest. Belachelijk.
Iceage. Verrassend goed. Vooral de 2e helft.
geluksknikker Wrote:Gisteren op Festival Dranouter geweest. Leuk en relaxed festival met een zeer gemoedelijke sfeer. Spinvis solo in de kerk gezien, zeer goed, maar ook wel enigszins "moeilijk" en soms te bedacht. Calexico en Flogging Molly gaven prima en degelijke optredens en bij afsluiter Flogging Molly de tent op zijn kop. The Waterboys ook gezien, gedateerd en niet heel boeiend en dan ook nog de arrogantie hebben om hun grootste (en volgens mij enig echt bekend nummer, Whole Of The Moon) hit niet te spelen.

Dat deden ze ook op Pinkpop 1986 en in plaats van Whole of the Moon speelde ze Purple Rain van Prince als toegift. Daar baalde ik destijds enorm van, maar heeft niets met arrogantie te maken. Na het uitbrengen van 3 wereld albums bleef de langverwachte opvolger te lang op zich wachten en die was dan ook nog eens niet van het niveau ervoor. Exit Waterboys.
Interpol in Dortmund. Top optreden in een relatief kleine zaal. Oa een weergaloos Pioneer to the Falls die weer terug is. En The New live horen spelen went nooit, prachtig.
Klinkt goed. The New mag donderdag ook op de lijst.
Woow nice, hopelijk op Lowlands ook dan.

The New en Stella deden ze ook op Rock Am Ring, fantastisch. Maar hoop het nu een keer te zien in een betere setting.
Niet op Lowlands hoor, 3 van de 4 lowlovertjes vinden het een waardeloze kutband en noemen het als hun afrader. Als dat representatief is voor het huidige publiek sta jij straks in een tent met mat publiek.
Gunnar Wrote:Niet op Lowlands hoor, 3 van de 4 lowlovertjes vinden het een waardeloze kutband en noemen het als hun afrader. Als dat representatief is voor het huidige publiek sta jij straks in een tent met mat publiek.
Omdat 2 Lowlovers dan kut vinden dan is het helemaal kut en moet ik maar niet gaan kijken? Goede beredenering.

Doet me denken aan dat gezeur bij Nick Cave & The Bad Seeds dat de tent niet vol was. Vooral zelfs van mensen die niet eens zelf op het festival waren... enorme topshow gezien en toen geen enkel last gehad van het publiek.
Neem het niet zo serieus Indiaantje, ik vind Interpol ook een topband en laatste keer op Primavera was sterk optreden.

Voor mij draagt sfeer wel bij aan het optreden, zo vind ik het ook gezelliger eten in een vol restaurant dan in een lege eetzaal. Kwestie van persoonlijke beleving lijkt me.

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)