Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 3.43 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welk festival/concert ben jij geweest?
Jenny Hval. Muzikaal heel goed, performance bij vlagen irritant.
Als de minder strenge regels nog actief waren geweest, had ik Klangstof op BKS vermeld in het topic van de optredens die het vermelden waard zijn.
High on Fire. Supervet.
Hessian. Leuk.
FFS, was erg leuk. Duidelijk meer Franz Ferdinand fans dan Sparks, maar ook genoeg mensen die de FFS liedjes kenden en iedereen deed leuk mee. Sparks zijn oude rotten, maar waren erg amusant en de zanger klonk erg nog goed. Fijn concert!
Reigning Sound in Bitterzoet. Erg leuk.
Death Grips

YUH!
hythloth Wrote:Death Grips

YUH!

Om er wat meer woorden vuil aan te maken:

Neem een schreeuwende schizofrene dakloze en een mathrock drummer, stop ze aan de crystal meth, en vervolgens spelen ze op standje 11 voor een uur en een kwartier lang (zonder rustpauzes of bindteksten).

Reactie vanaf het balkon/bij de bar: WTF?!
Reactie vanuit de pit/zweterige mensenmassa: 10/10
Other Lives was gruwelijk goed in Maastricht. Nieuwe nummers passen ook perfect in de set.
Gerblansky Wrote:Other Lives was gruwelijk goed in Maastricht. Nieuwe nummers passen ook perfect in de set.

Ik zag ze tijdens Down The Rabbit Hole zondagmiddag 28 juni en kende ze niet eens.
Het begin leek wat onzeker, maar daarna..kippenvel gewoon.
Fenderboy Wrote:
Gerblansky Wrote:Other Lives was gruwelijk goed in Maastricht. Nieuwe nummers passen ook perfect in de set.

Ik zag ze tijdens Down The Rabbit Hole zondagmiddag 28 juni en kende ze niet eens.
Het begin leek wat onzeker, maar daarna..kippenvel gewoon.

Op Rock Werchter hetzelfde. Subliem concert.
Les Ardentes, vooral voor Kendrick Lamar. Was muzikaal goed tot zeer goed, maar blijf toch een beetje achter met gemengde gevoelens. Hij concentreert zich live toch vooral op het 'feestelement' van zijn muziek, waardoor de jongeren wel allemaal uit zijn hand eten, maar wel gewoon een set brengt zonder echte meerwaarde.
Rape Blossoms op de Gentse Feesten. Zeer vermakelijk.
Van Morrison op Gent Jazz. Nog steeds Van the Man.
Aron Wrote:Van Morrison op Gent Jazz. Nog steeds Van the Man.
Ginger Baker gezien ?
1996Customer Wrote:
Aron Wrote:Van Morrison op Gent Jazz. Nog steeds Van the Man.
Ginger Baker gezien ?
Jup. Was best goed, maar niet memorabel. Was grotendeels een liveuitvoering van z'n laatste - niet meteen meest makkelijke - plaat.
De afgelopen twee dagen op Rock Herk geweest. Lekker kleinschalig, het festivalterrein meet 2 voetbalvelden, de camping 1 voetbalveld. Leuke optredens gezien van Slowdive (jammer dat de eerste nummers verkloot werden door een baviaan achter de geluidsknoppen), Meuris, H2O, Helmet en wat onbekender spul, waarbij de sludgemetal van het mij tot voor dit festival onbekende Briqueville de meeste indruk maakte.

Fijn festival, maar wat een belachelijke regeltjes. Deodorant op de camping? Verboden. Met een biertje naar de toiletten? Verboden. Een mes bij je keukengerei op de camping? Verboden.
Was er gisteren. Mocht gratis de camping op en verder zijn de prijzen in het algemeen wel democratisch, maar dan moet je er helaas af en toe wat amateurisme bijnemen. Hoogtepunt: deze morgen 3 uur rondgezworven door Herk-de-Stad omdat er geen pendelbussen waren ingezet en er maar om de paar uur een Lijnbus rijdt. De voorzieningen op de camping vond ik ook ondermaats.
Muzikaal gezien waren Slowdive, Helmet en Raketkanon heel goed, Eagulls matig.
Maandagavond bij The Growlers te Rotown geweest. Leuk concert, maar bloody hot....Wist niet dat de band populair was..Publiek ging aardig uit de bol...Nadeel van de band is dat de nummers wel heel erg op elkaar lijken. Op een gegeven moment heb je het wel gehad met die surf gitaar...
Skordadura Punkjazz Ensemble - interessant
Snailking - goed, maar te veel technische shizzles
Neil Young + Promise of the Real (begeleidingsband van jonge twintigers, inclusief twee zonen van Willie Nelson)

Om een beeld te scheppen; hieronder zijn foto's van de concertlocatie, Xfinity Center Great Woods.

[Image: 8Pcqc5B.jpg]

Deze plek heeft een capaciteit van 19,900 en voelt als een soort Six Flags, met geweldig geluid overal. Dit grasveld hier is de zogenaamde "lawn" voor de aller goedkoopste kaarten, en is vaak het terrein voor ongestoord jonko roken en moshpits tijdens metal shows (vraag me echter niet hoe ze dat in godsnaam presteren op zo'n heuvel).

[Image: aJRuPv9.jpg]

Als je tegen het hek van de lawn staat, krijg je bovenstaand uitzicht. Best ver.

[Image: UOgjJ5R.jpg]

Kijk, dit is veel beter. Alles onder het dak zou ik als goed bestempelen. Verder is er ook de mogelijkheid voor een pit, zodat je met de juiste kaarten gewoon vooraan kan staan.

Openingsact was Puss 'N Boots, Norah Jones' band voor country muziek. Was net zo saai als haar solo werk, Young had hun speeltijd moeten krijgen.

Alle superlatieven over Ome Neil waren waar; wat een charismatische eindbaas. Twee en een half uur lang, begonnen met 5 solo nummers, daarna half uurtje akoestisch met de band en de rest op de elektrische gitaar. Dus echt een dikke doorsnede van wat Young allemaal kan als muzikant.

Het elektrische gedeelte was voornamelijk gericht op zijn nieuwe album The Monsanto Years. Erg strak gespeeld (vooral die groove bij het titelnummer), maar tekstueel was het allemaal tenenkrommend, ondanks dat ik het eens ben met zijn opinies over bijvoorbeeld Wal-Mart en Citizens United. Maar gelukkig wel een hele hoop classics in de setlist... After the Gold Rush, Heart of Gold, Helpless, Out on the Weekend, Words, Cowgirl in the Sand. Ook speelde hij twintig minuten over de beruchte avondklok wat zelden gebeurt bij deze plek. Alles zinkt nog steeds in, echt zo'n optreden dat beter wordt des de meer je er over nadenkt.

En om de zitplaats discussie uit dat andere topic voorts te zetten: een kwart van de bezoekers waren aan het staan vanaf het begin, terwijl 75% bleef zitten. Dus die laatste groep begon keihard te joelen en te schreeuwen totdat iedereen weer ging zitten (echt voor een kwartier lang), en in één geval kwam er bijna een fittie uit voort. In de context van deze show kan je eigenlijk een argument voor allebei maken, omdat je zowel kan rocken & dansen als stil genieten van dit soort muziek (zelf had ik geen probleem met zitten). Maar uiteindelijk ging mijn sympathie naar alle staande mensen die hun best deden om een leuke tijd te hebben, tegenover het gekanker van de zittende babyboomers.
Ik heb zowel zittend als staand Neil Young bijgewoond. Staan (dichtbij het podium) heeft toch wel meer impact. Hoe dan ook gewoon een fantastische live artiest die iedere liefhebber minimaal een keertje moet gaan zien.
Milo Meskens: GET IN THE FUCKING SEA
Lambchop: mooi, doch kort. En droog
Sequoia: soft
Vuurwerk: hipster
Torn Hawk: fucking briljant
Andy Stott: een baas
Uplift Wrote:Vuurwerk: hipster
Hipster goed of hipster slecht ?
Uplift Wrote:Milo Meskens: GET IN THE FUCKING SEA
Haha
Hier:
-Barefoot & The Shoes: nee
-Unknown Mortal Orchestra: iets te afstandelijk en vaag, maar wel ok
-Melting Time: niet origineel, maar ook niet slecht
1996Customer Wrote:
Uplift Wrote:Vuurwerk: hipster
Hipster goed of hipster slecht ?
Goed, al hebben ze geen eigen smoel. Heel veel klasse (en geld), te veel kruimeldiefstal.

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)