Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fontaines D.C.
Teaser voor de nieuwe plaat, laat maar komen!!

Reply

eerste single, wat een clip
Reply
Misschien maar kiezen als afsluiter op de Glasto vrijdag, gezien de gebrekkige competitie die avond.
Reply
Vandaag kaarten weten te scoren met een aantal maten voor hun optreden in de 3Arena in thuisstad Dublin komende 6 december. Heerlijk tussen al die Ieren.
Reply
(24-04-2024, 22:01)kruder Wrote: Vandaag kaarten weten te scoren met een aantal maten voor hun optreden in de 3Arena in thuisstad Dublin komende 6 december. Heerlijk tussen al die Ieren.

Ga jij ook Kruder? Samen dan een Guiness of Kilkenny doen in Dublin?
Ideaal zo'n pre-sale code.
Jammer dat het nog tot 23 augustus duurt totdat "Romance" uitkomt.
Reply
3Arena in Dublin is één van de weinige grote zalen met het podium in de breedte i.p.v. in de lengte, lijkt mij wel interessant om daar een show te beleven.
Reply
Nov. 12, 2024 - Keulen, E-Werk
Nov. 15, 2024 - Brussel, Vorst Nationaal
Nov. 16, 2024 - Amsterdam, AFAS Live

Met Wunderhorse als voorprogramma.
Reply
Tickets in the pocket met de Live Nation presale. Spotify gaf ook link voor early presale.
Reply
Extra AFAS show op 17 november. Niet verwacht.
Reply
Snippet van nieuwe song ‘romance’ https://youtu.be/eOiD3ptMv3o?si=mCkABxFLgLpgUxhq
Lekker dreigend.

Maar qua looks en podiumpresentatie zit er nog de nodige groei in. Mag wel wat professioneler worden, zeker nu ze headlinerwaardig willen zijn.
Reply
Nieuw nummer uit, weer raak. 3/3 voor mij.
[+] 1 user says Thank You to eloelo for this post
Reply
Quote:In a recent interview, a couple of the Fontaines D.C. guys — who definitely meet Gallagher’s criteria of an “established act” — were asked how excited they were for the Oasis reunion. “Couldn’t really give a shit, to be honest,” Carlos O’Connell said. Correlation does not imply causation, but when a fan on X suggested Oasis recruit the Irish post-punks to open for their UK and Ireland tour dates, Gallagher shot the idea down. “Fuck them little spunkbubbles I’ve seen better dressed ROADIES,” he wrote in response. “They look like a shit EMF.”

https://www.stereogum.com/2280053/liam-g...ts-section

Zoals ik hierboven al schreef, qua looks en podiumpresentatie mogen ze nog een stap maken. Prima als je aantrekt waar je je prettig in voelt, maar iets meer moeite doen voor een show kan geen kwaad. Ze zien uit als mennekes van 14 jaar die een jaren-90 rave bezoeken en voor het eerst Keta doen:

[Image: FDC.jpg]
Reply
Een normatieve mening over wat fatsoenlijk gekleed zijn betekent, moet wel de overtreffende trap van boomerisme zijn.
[+] 5 users say Thank You to Lil'Lurky for this post
Reply
Technisch gezien val ik niet onder de boomers. Maar gelukkig valt over (kleding)smaak te twisten.
Reply
Hilarisch toch dat Liam Gallagher het nodig vindt om een fittie te starten met een band die voorlopig nog lang niet op een een status of legacy kan teren zoals Oasis die heeft.

De kledingstijl zou je gezocht kunnen noemen, doet me denken aan Coldplay die zich ook altijd geforceerd in allerlei kleurige pakjes hijsen. Maar lekker boeiend verder.
Reply
Als Oasis muziek was blijven maken waren ze nu een kleinere band dan Fontaines DC.
Reply
(13-09-2024, 10:35)BigBird Wrote: Technisch gezien val ik niet onder de boomers. Maar gelukkig valt over (kleding)smaak te twisten.

Boomerisme is echter niet generationeel. In oorsprong misschien wel.
De uitspraak is des te opvallender omdat Oasis verantwoordelijk is voor minimaal 50% van het Lad-starterspack, een stijl die ik overigens wel kan appreciëren en linea recta uit de Engelse working class komt. Dus dan is het al helemaal ironisch dat je op basis daarvan normatief gaat doen over iets wat grotendeels hetzelfde is, maar dan 30 jaar later. 

Verder vind ik de uitspraak van eloelo raak; Oasis is hét voorbeeld van de act die net zo goed doelbewust kan stoppen en een datum plakt op de comeback om weer voldoende vraag te creëeren.
[+] 1 user says Thank You to Lil'Lurky for this post
Reply
(13-09-2024, 10:45)eloelo Wrote: Als Oasis muziek was blijven maken waren ze nu een kleinere band dan Fontaines DC.

Is dat een hypothese of kun je dat empirisch onderbouwen? En wat is de definitie van klein/groot?

Bands als Pearl Jam of Metallica zijn muzikaal al 20 jaar niet meer relevant, maar verkopen stadions uit. Dat is voor Fontaines DC (nog) niet weggelegd. Is de een daarmee actueel groter of kleiner dan de ander? Beetje een non-discussie wat mij betreft.
Reply
Bij EMF vinden ze de opmerking trouwens wel grappig Wink .
Ja, er zit in hoe Fontaines eruit ziet inderdaad een knipoog naar de 90's rave cultuur, maar ook naar de grebo kledingstijl van die tijd. Dat slorige, kleurige. Dat is echt niet iets dat ze zomaar uit de kast trekken, dit hebben ze bewust gekozen.

Dat het er niet uit ziet is een tweede, maar dat kan je ook van NIN zeggen in de 90's hoe ze eruit zagen bij hun optredens Smile. Ieder z'n eigen ding.
Reply
(13-09-2024, 11:56)Gunnar Wrote:
(13-09-2024, 10:45)eloelo Wrote: Als Oasis muziek was blijven maken waren ze nu een kleinere band dan Fontaines DC.

Is dat een hypothese of kun je dat empirisch onderbouwen? En wat is de definitie van klein/groot?

Bands als Pearl Jam of Metallica zijn muzikaal al 20 jaar niet meer relevant, maar verkopen stadions uit. Dat is voor Fontaines DC (nog) niet weggelegd. Is de een daarmee actueel groter of kleiner dan de ander? Beetje een non-discussie wat mij betreft.

Rustig aan hoor
Reply
Oasis is nooit of nimmer een goeie liveband geweest, dus het is nogal wiedes dat ze nu, een kleine 20 jaar na tournees die buiten de UK lang niet meer uitverkochten en zonder enige pauze die de vraag kan doen toenemen, niet zomaar een paar keer de Afwas-arena zouden kunnen vullen.

Met PJ en Metallica heb je nog soort van livegaranties of in elk geval een hype rond hun liveproduct. Los van het feit dat die twee bands globaal gezien vele malen groter zijn van Oasis ooit is geweest. Want Oasis blijft toch vooral een Brits fenomeen.
Reply
Ik vind hun kledingstijl wel hard, rocksterren die durven weer rocksterren te zijn.
Reply
Heerlijk toch. Het mag lekker apart zijn wat mij betreft. Zie dat ook steeds meer onder de studenten terug (zowel mbo, als hbo en wo). Kan daar echt van genieten.
Reply
Ik kan het ook wel waarderen. Beetje kleur (letterlijk en figuurlijk) kan de maatschappij wel gebruiken. Laatste 20 jaar lijken er alleen maar grijze muizen rond te lopen.
Reply
That reminds me, ik moet mijn bloemetjes docs nog verder inlopen ;p
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)