Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 3.4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nick Cave
Is een beetje zoals bij Radiohead: ze kiezen steevast voor wat het beste werkt.
(25-09-2017, 15:33)Willie Wrote:
(25-09-2017, 15:18)Uplift Wrote: Zowat al mijn favorieten. Allejezus.

Ook nog favorieten die je nog niet live hebt gezien?

Cave is koning, maar hij mag Mercy seat, Stagger lee, Weeping song, Red right hand, Tupelo, Into my arms en From here to eternity wel eens inwisselen.

Precies dit, en deze setlist is exact dezelfde als tijdens de juni-tour in de VS, avond aan avond. Nul variatie, en dat is wel eens anders geweest. En de Skeleton Tree-nummers in de Ziggo Dome? Non merci.

Dan doet het toch niet zo'n zeer om over te slaan en gewoon eens Slowdive + Blanck Mass in Paradiso te gaan bewonderen.
Twee acts die allebei in 2017 hebben bewezen live teleur te stellen Smile

In de Paradiso.
Blanck Mass op Vlieland stelde mij niks teleur alvast, eerdere Showdive-shows in 2015 ook niet, dat scheelt.
Hmm ik heb nog wel 4 andere nummers gezien tijdens de Noord-Amerika tour, maar het is meestal deze setlist ja. Het is nog steeds het beste dat ik dit jaar zag. Maar Ziggo Dome is toch een pak minder.
Ik ben juist zeer benieuwd of het Skeletor Tree werk gaat werken.
Na cave al een keer of tig gezien te hebben kijk ik zeer uit naar de nieuwe Songs.
(25-09-2017, 21:00)Fitz Wrote: Skeletor Tree

[Image: 3695914873_821258172b_z.jpg?zz=1]
[Image: Hogge_Wild_17.gif]
(25-09-2017, 21:00)Fitz Wrote: Ik ben juist zeer benieuwd of het Skeletor Tree werk gaat werken.

 Volgens bronnen werkt het album héél goed in een grote zaal. 

[Image: CqgaTM8VUAAtjR_.jpg]
Hahaha. Mijn avond is weer goed.
Whahaha.

Maar ik ben het met Fitz eens, ik ben ook heel nieuwsgierig naar de nummers van Skeleton Tree. Ik kijk echt gigantisch uit naar deze avond.
Staanplaats gefixt via Ticketswap. Tot vrijdag!
(25-09-2017, 16:34)JorisR Wrote:
(25-09-2017, 15:33)Willie Wrote:
(25-09-2017, 15:18)Uplift Wrote: Zowat al mijn favorieten. Allejezus.

Ook nog favorieten die je nog niet live hebt gezien?

Cave is koning, maar hij mag Mercy seat, Stagger lee, Weeping song, Red right hand, Tupelo, Into my arms en From here to eternity wel eens inwisselen.

Precies dit, en deze setlist is exact dezelfde als tijdens de juni-tour in de VS, avond aan avond. Nul variatie, en dat is wel eens anders geweest. En de Skeleton Tree-nummers in de Ziggo Dome? Non merci.

Dan doet het toch niet zo'n zeer om over te slaan en gewoon eens Slowdive + Blanck Mass in Paradiso te gaan bewonderen.

Alleen maar laaiende reviews van de Engelse shows, nieuwsgierigheid en groot fan-zijn winnen het dan toch weer van de scepsis. Kaartje via Ticketswap alsnog binnen. Daar zijn er nog een stuk of vijftig te koop trouwens, voor de twijfelaars.
(25-09-2017, 16:34)JorisR Wrote:
(25-09-2017, 15:33)Willie Wrote:
(25-09-2017, 15:18)Uplift Wrote: Zowat al mijn favorieten. Allejezus.

Ook nog favorieten die je nog niet live hebt gezien?

Cave is koning, maar hij mag Mercy seat, Stagger lee, Weeping song, Red right hand, Tupelo, Into my arms en From here to eternity wel eens inwisselen.

Precies dit, en deze setlist is exact dezelfde als tijdens de juni-tour in de VS, avond aan avond. Nul variatie, en dat is wel eens anders geweest. En de Skeleton Tree-nummers in de Ziggo Dome? Non merci.

Dan doet het toch niet zo'n zeer om over te slaan en gewoon eens Slowdive + Blanck Mass in Paradiso te gaan bewonderen.

Alleen maar laaiende reviews van de Engelse shows, nieuwsgierigheid en groot fan-zijn winnen het dan toch weer van de scepsis. Kaartje via Ticketswap alsnog binnen. Daar zijn er nog een stuk of vijftig te koop trouwens, voor de twijfelaars.
Ik denk wel dat het goed komt met die show morgen. Ik hoop alleen op een stil publiek rondom mij, daar zittend in de tweede rang (weliswaar dicht op het podium, maar toch).
Ben ook erg benieuwd en hoop dat ik een goede plek ergens vooraan kan scoren. Als ik tegen 18:15 aanwezig ben moet dat hopelijk goed komen.
Heb een staplaats, maar heel vroeg ga ik er niet kunnen zijn. Maar zo groot is die vloer nu ook weer niet, dacht ik. Nog maar een keer in Ziggo Dome geweest, met Radiohead vijf jaar terug.
Heb er ook zin in! Wat ik zag van flarden van de huidige tour gaat het wel goed komen.
(05-10-2017, 22:20)JorisR Wrote: Heb een staplaats, maar heel vroeg ga ik er niet kunnen zijn. Maar zo groot is die vloer nu ook weer niet, dacht ik. Nog maar een keer in Ziggo Dome geweest, met Radiohead vijf jaar terug.

Lol, ik ook. Ik moet wel zeggen dat het een zeer deftige zaal is. Daaraan zal het zeker niet liggen, dus het is make or break betreft het gedrag van het publiek.
Heb er ook echt heel veel zin in. Beelden, reviews etc check ik achteraf wel. Die setlist die hier laatst werd gepost heb ik gelukkig ook vrijwel niet gezien.

Wel nog wat van het hele oude werk checken (heb niks in huis van vóór Tender Prey). Iemand nog tips wat dat betreft? De track From her to eternity ken ik wel, maar meer ook niet eigenlijk.
Ik zou oorsponkelijk lang genoeg in de buurt blijven hiervoor, maar moest uiteindelijk met pijn in het hart mijn kaart verkopen. Veel plezier aan iedereen die gaat!
Ik heb ook een staanplaats en slechts 1 concert Ziggo Dome-ervaring (Neil Young). Toen was het niet nodig om meteen bij binnenkomst vooraan te gaan staan, je kon zelfs nog makkelijk bier halen vlak voordat het begon.
(06-10-2017, 12:53)Snackbarharses Wrote: Ik heb ook een staanplaats en slechts 1 concert Ziggo Dome-ervaring (Neil Young). Toen was het niet nodig om meteen bij binnenkomst vooraan te gaan staan, je kon zelfs nog makkelijk bier halen vlak voordat het begon.

Maar was dat uitverkocht? Cave heeft wel een fanatieke fanschare, ook in NL, en anders zal er zoals bij de meeste vorige shows nog wel een horde buitenlandse fans zijn die vooraan staan.

Voor wie last minute nog twijfelt: er staan nog enkele tientallen staplaatsen op Ticketswap voor rond de 65 euro: https://www.ticketswap.nl/event/nick-cav...c3d/115334
De prijzen op ticketswap dalen nu richting de 40 voor een staanplaatsticket, voor de liefhebbers.

Ik heb het ticket sinds februari in huis en begin er nu toch echt wel goed veel zin in te krijgen!
(06-10-2017, 14:29)JorisR Wrote:
(06-10-2017, 12:53)Snackbarharses Wrote: Ik heb ook een staanplaats en slechts 1 concert Ziggo Dome-ervaring (Neil Young). Toen was het niet nodig om meteen bij binnenkomst vooraan te gaan staan, je kon zelfs nog makkelijk bier halen vlak voordat het begon.

Maar was dat uitverkocht? Cave heeft wel een fanatieke fanschare, ook in NL, en anders zal er zoals bij de meeste vorige shows nog wel een horde buitenlandse fans zijn die vooraan staan.

Voor wie last minute nog twijfelt: er staan nog enkele tientallen staplaatsen op Ticketswap voor rond de 65 euro: https://www.ticketswap.nl/event/nick-cav...c3d/115334

Ja, ik heb toen een maand van te voren een kaartje gekocht en toen waren er nog denk ik een honderdtal zitplaatsen vrij.

Edit: en bij Depeche mode in 2013 vond ik het wel erg druk op de vloer, maar ik weet eigenlijk niet eens meer hoe laat ik binnen was. Was wel laatste keer Ziggo dome, ik vind het eigenlijk maar niets die toko.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)