Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 3.4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nick Cave
#1
EXCLUSIVE LAUNCH EVENTS ANNOUNCED
Nick Cave and the Bad Seeds will play a series of exclusive events to mark the forthcoming release of Push The Sky Away.
The Bad Seeds will be presenting Push The Sky Away live with the accompaniment of strings and choir in a series of one-off launch event shows in London, Paris, Berlin and Los Angeles.
Film-makers Iain Forsyth and Jane Pollard will also be screening a new short film about the making of Push The Sky Away, featuring unprecedented insight into the working process of The Bad Seeds and unique insights from Nick, The Bad Seeds and producer Nick Launay.
Tickets for these exclusive events will be available via www.nickcave.com on Thursday 17 Jan, 4.00pm GMT.
10 Feb London – Her Majesty’s Theatre
11 Feb Paris- Trianon
13 Feb Berlin – Admiralpalast
21 Feb Los Angeles – Fonda Theatre


Op zich zelf een reisje naar Londen, Parijs of Berlijn waard. Was ook mooi in Carré geweest!
#2
Damn, Carré was echt geweldig geweest
#3
Kan iemand mij een live reportage of album aanbevelen van deze man?
#4
Beans Wrote:Kan iemand mij een live reportage of album aanbevelen van deze man?

Een echt slecht album heeft Cave eigenlijk nooit gemaakt, maar er zit wel veel verschil in stijl van de albums. "Murder Ballads" en "The Boatman's Call" zijn zijn meest toegankelijke albums. Met hierop ook de meeste bekende songs. 2 hele goede albums, maar niet geheel representatief voor het hele ouevre van Cave, dat een stuk grilliger is dan deze twee albums doen vermoeden. Toch zou ik met deze twee albums beginnen. Daarna zijn laatste albums Dig, Lazarus, Dig en Abbatoir Blues en dan zou ik gewoon vooraan in zijn discografie verdergaan
#5
Bedankt voor de tip!
#6
Ben erbij in Berlijn.
#7
Uplift Wrote:Ben erbij in Berlijn.

GVD, jaloers!

Datum kwam nogal vervelend uit. anders had ik zeker ook geprobeerd bij één van deze data aanwezig te zijn.
#8
Echt? Dikka baas!
#9
Citytrip... ga dan proberen de 3 dagen verlof later op het jaar op te halen via overuren.
#10
geluksknikker Wrote:
Beans Wrote:Kan iemand mij een live reportage of album aanbevelen van deze man?

Een echt slecht album heeft Cave eigenlijk nooit gemaakt, maar er zit wel veel verschil in stijl van de albums. "Murder Ballads" en "The Boatman's Call" zijn zijn meest toegankelijke albums. Met hierop ook de meeste bekende songs. 2 hele goede albums, maar niet geheel representatief voor het hele ouevre van Cave, dat een stuk grilliger is dan deze twee albums doen vermoeden. Toch zou ik met deze twee albums beginnen. Daarna zijn laatste albums Dig, Lazarus, Dig en Abbatoir Blues en dan zou ik gewoon vooraan in zijn discografie verdergaan

Op het oude forum was er een stemming wat het beste album van Cave was en daar kwam toen No More Shall Part uit. Van de albums die ik van hem ken vind ik Let Love In de beste. Ik vind m afwisselender dan NMSWP: naast melancholieke nummers is er ook flink wat venijn te vinden.
#11
Uplift Wrote:Citytrip... ga dan proberen de 3 dagen verlof later op het jaar op te halen via overuren.

T/m wanneer ga je?
#12
halfempty/full Wrote:
Uplift Wrote:Citytrip... ga dan proberen de 3 dagen verlof later op het jaar op te halen via overuren.

T/m wanneer ga je?
13-17 februari. Vandaag vliegtuigtickets aan 80 euro gekocht. Als het Couchsurfen wordt kan dit dus een wel héél goedkope trip worden, zelfs met de luxe van Nick Cave erbij. Maar waarschijnlijk kiezen we voor een van de vele hippe en goedkope hotels.
#13
Misschien is dit wat voor je: http://www.residentadvisor.net/event.aspx?434518 ?
#14
thx!
#15
Vond hem met Grinderman op Werchter niet denderend. Is er een wezenlijk verschil tussen Grinderman en Bad Seeds?
#16
Grinderman is Nick Cave in pure staat, maar dan zonder nuances of gevoelige momenten, etc.
#17
http://pitchfork.com/news/49481-listen-t...-sky-away/
#18
Pukkelpop 2005 was een vet optreden van Nick Cave & The Bad Seeds. Er zullen later toch nog wel meer data volgen neem ik aan?
-
stefke
#19
18/11 - Lotto Arena.

Tja. Bestaan imo betere locaties voor.
#20
HMH 17/11: http://www.nickcave.com/live/music-hall/
#21
17 november - Amsterdam - Music Hall
18 november - Antwerpen - Lotto Arena
#22
Lotto Arena 59 euro.

Neen bedankt.
#23
Zullen toch ook wel op Rock Werchter of Pukkelpop staan normaal.
#24
Roger Wrote:17 november - Amsterdam - Music Hall
18 november - Antwerpen - Lotto Arena

Daar ga ik sowieso bij zijn, waarschijnlijk Lotto Arena.
#25
Roger Wrote:Zullen toch ook wel op Rock Werchter of Pukkelpop staan normaal.
Die festivaloptredens zouden dan toch eerder aangekondigd moeten worden?


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)