22-12-2024, 09:51
We hebben de opnames gekregen van Kasteel Hoensbroek, zie link.
https://www.youtube.com/watch?v=OrdTzK0x...fficial%29
Wat heb jij beleefd vandaag?
|
22-12-2024, 09:51
We hebben de opnames gekregen van Kasteel Hoensbroek, zie link.
23-12-2024, 09:40
Waren even bij mn schoonmoeder .. komt er ter sprake: pap had toch ook vinyl?
Ja . Ligt daar en daar .. Heb er wat uit mogen halen, maar gros helaas te onzorgvuldig bewaard...in de kelder ..dus schimmel,.hoezen kapot... Balen... Wel een paar mooi er uit kunnen halen, zelfs van mijn wensenlijstje..zoals Shocking Blue, wat van The Kinks, Beatles,amas and the papas, the byrds .maar heb ook de goede Abba's meegenomen. Zonde.dat de crosby still Nash and young allemaal defect zijn .
31-12-2024, 13:01
Iedereen een goede jaarwisseling gewenst, en maak er een mooi, gezond en liefdevol 2025 van.
Wees dankbaar als je in goede gezondheid bent, en een dak boven je hoofd en warme maaltijd op tafel hebt staan. De rest is allemaal 'luxe en bijzaak'.
06-01-2025, 05:50
Voor het eerst naar een Koreaanse dayspa geweest. Was wel relaxed, lekker lopen zweten, en tegelijk ook mooi om een plek te zien waar de aanwezigen niet aan hun telefoons waren gekluisterd.
06-01-2025, 20:43
Wel iedereen lekker in blote leuter.in de Gangnam style?
07-01-2025, 00:34
Alleen in sommige gedeeltes, maar wel gescheiden qua genders.
07-01-2025, 17:45
(22-12-2024, 09:51)pudpong3 Wrote: We hebben de opnames gekregen van Kasteel Hoensbroek, zie link. Oh damn, dat wist ik niet, dan was ik wat langer gebleven. Ik heb de 14e nog 's middags staan blauwbekken op het podium op de binnenplaats met een koor.
13-01-2025, 13:15
beste wensen voor 2025 aan iedereen hier.
eindelijk terug in het land van de grazzers (en daarbuiten) gaan hier terug wat meer vertoeven nu er op heel wat zaken rondom duidelijkheid is gekomen ![]()
15-01-2025, 15:30
Het is weer Lego tijd. Dit jaar hebben we een jazzclub annex pizzeria en uit de Lord of the Rings serie een niet zo mooie zwarte vuurtoren en een wel mooie grijze kerk. Geheel volgens traditie zaten alle steentjes door elkaar heen in één grote bak. Net toen de berg steentjes overzichtelijk begon te worden heeft de gulle gever nog een vierde set op de Lego tafel uitgestord, een ruimteschip uit Star Wars dat lijkt op een insect, dus we zijn nog wel even zoet.
Mooie keuzes, die LotR sets zijn wel vet, heb ze opgebouwd in een Lego store zien staan. Zo te lezen ben jij geen lezer van de boeken of kijker van de films
![]() Zelf nu de Endurance set aan het bouwen, iets beter betaalbaar dan de LotR sets.
15-01-2025, 16:38
Ik heb vorig jaar voor het eerst weer Lego gekocht. Begonnen met die set met 9 kleine plantjes. Inmiddels heb ik ook de four gentlemen serie compleet gemaakt. Nu alleen de 3 in 1 panda set nog bouwen. Daarna maar weer eens zien wat het volgende is. Ik hou het vooral bij de kleinere sets die ik daadwerkelijk ergens kwijt kan. Het is wel heerlijk ontspannend om wat te bouwen met wat muziek op in de achtergrond.
15-01-2025, 23:04
(15-01-2025, 15:52)Gunnar Wrote: Mooie keuzes, die LotR sets zijn wel vet, heb ze opgebouwd in een Lego store zien staan. Zo te lezen ben jij geen lezer van de boeken of kijker van de films Ik heb In de ban van de ring ooit wel gelezen, heel veel meer dan dat er een groep rondtrekkende kabouters die de hele tijd liedjes zingen in voorkomt weet ik er niet meer van. Films nooit gezien, die van Star Wars ook niet, ik ben geen liefhebber van films, laatste keer dat ik er een gekeken heb is denk ik minstens 15 jaar geleden.
18-01-2025, 15:44
(11-12-2024, 22:53)teedeebee Wrote: Dit boeit waarschijnlijk echt helemaal niemand hier maar ik heb de voorbije week mijn Spotifybibliotheek volledig uitgekuist en dat heeft mij heel veel voldoening gegeven. Vond het erg leuk om je bericht te lezen. Ik heb in de kerstvakantie iets soortgelijks gedaan en daar ben ik nu net klaar mee, namelijk alle optredens die ik gezien heb in Setlist.fm zetten. Ik hield een lijstje bij van geziene concerten, eerst in mijn bio op Last.fm en toen dat wegging ben ik in een Word-bestandje verder gegaan. Maar ik hield alleen artiesten bij die ik gezien had en hoe vaak. Maar dus niet waar en wanneer. Gelukkig wel ook op Last.fm bijna al mijn attended events altijd bijgehouden, maar dat helpt niet zo goed voor gigs op festivals en lokale dingetjes waren vaak spontaner. Na heel wat gespeur door Internet Archive, Setlist.fm, Last.fm, Facebook, Twitter, mail en Whatsapp-historie, ben ik heel tevreden met wat ik nu heb gearchiveerd in Setlist.fm. In totaal 848 concerten van 602 artiesten gezien. Ook leuk om tijdens mijn onderneming regelmatig bekende Graz-usernames tegen te komen. Er missen nog een aantal bands die ik graag zou willen zien en dus aan mijn lijstje kunnen toevoegen en mijn doel is dat de komende 1,2,3 jaar te doen nu mijn leven als starter nog vrij flexibel is en het culturele aanbod nog niet helemaal naar de gallemiezen is geholpen door afbraakpolitiek/rampen/oorlog.
18-01-2025, 17:45
Mijn concertarchief had ik zo'n tien jaar geleden tijdens een amfetaminesessie toegevoegd op setlist.fm; is sindsdien heel makkelijk updaten na iedere show. Brengt zeker een tevreden gevoel.
En inderdaad, geniet van het culturele aanbod nu het er nog is!
18-01-2025, 20:57
Leuk, Sphinx!
Het is inderdaad vooral die berg die voor je ligt die het soms moeilijk maakt om er eens echt aan te beginnen. Maar je gaat er veel plezier aan hebben, zoals hythloth ook zegt, is het nu makkelijk om gewoon telkens te updaten na een show. Vanaf je iets hebt, kost het bijna geen moeite om het compleet te houden. Herkenbaar ook wat je vertelt over al die info moeten verzamelen op sociale media, berichten en je verre geheugen. Vroeger hield ik alles bij door mijn aanwezigheid aan te duiden op Facebook events, maar dat was ook totaal niet accuraat of volledig (en Facebook suckt natuurlijk ook gewoon hard). Paar jaar geleden alles eens verzameld via Concertarchives, ik haal nog steeds veel plezier uit die paar dagen werk toen!
Cool om te horen, dit is eigenlijk wel een goed idee! Ik heb momenteel nog een ellenlange notitie in mijn telefoon met alle (festival)shows. Tot nu toe ben ik er ook nog wel van overtuigd redelijk precies te weten waar alles was (jaren staan er al bij), maar dat gaat natuurlijk steeds moeilijker worden?
20-01-2025, 11:33
Was vanochtend, voor mijn werk op de NATO en tot mijn verbazing hingen daar de vlaggen van de USA en Nederland halfstok. Ik dacht, goh, die zijn er al vroeg bij, maar het bleek om het overlijden van Carter te gaan. Schijnt dat de vlaggen daardoor 1 maand halfstok moeten blijven hangen.
22-01-2025, 11:50
(18-01-2025, 17:45)hythloth Wrote: Mijn concertarchief had ik zo'n tien jaar geleden tijdens een amfetaminesessie toegevoegd op setlist.fm; is sindsdien heel makkelijk updaten na iedere show. Brengt zeker een tevreden gevoel.idem hier setlist fm werkt als een droom eerst best wat werk om het verleden er in te zetten, maar eens het gewoon up to date houden is, gaat zeer makkelijk.
22-01-2025, 14:46
cardioloog belde net
jaarlijkse hartcontrole dochter heeft aan het licht gebracht dat een kransslagader mogelijk niet goed werkt. bijkomend onderzoek nodig om zeker te zijn en daaruit de nodige stappen te kunnen zetten. ugh
22-01-2025, 15:25
(22-01-2025, 14:46)reaper Wrote: cardioloog belde net Manmanman het houdt ook nooit op daar in Antwerpen.
22-01-2025, 15:39
(22-01-2025, 15:25)pudpong3 Wrote:iedere keer dat ik denk het gaat stabiel zijn en even zonder stress(22-01-2025, 14:46)reaper Wrote: cardioloog belde net ![]() nuja ik heb er goede hoop op dat het meevalt, voor de rest is het afwachten. het rapport van de dochter was goed vandaag. dus toch niet alles is slecht ![]()
23-01-2025, 10:52
even wat extra info ingewonnen.
het feit dat het zolang duurde voor we dit telefoontje kregen is dat men intern nog een 2de opinie wou. scan is ingepland voor binnen 4 weken. en afhankelijk daarvan kan het gaan van helemaal niets tot een stent plaatsen tot... maar ze klinken wel voorzichtig optimistisch dat het mogelijk een loos alarm is maar wel zal extra moeten worden opgevolgd
23-01-2025, 18:46
Sterkte aan jullie, dude. Hoop dat het loos alarm is.
Gisteren met Hangover opgetreden in Heerlen, café Bluff, ivm benefiet festival voor de brand in de Oefenbunker. Café ging uit hun dak en veel nummers werden meegezongen, vooral bij 045 was dat het geval.
Benefiet voor afgebrande Oefenbunker Landgraaf levert mooie bedragen op: 'Sprakeloos van zoveel hartverwarmende burenhulp uit Heerlen' Het afgebrande muziekcentrum de Oefenbunker in Landgraaf kon zondag twee mooie cheques in ontvangst nemen. Zo'n 35 bands traden op om de getroffen bands en muzikanten te steunen, waardoor het totale steunbedrag al rond de 50.000 euro uitkomt. „De Oefenbunker is één grote familie en die komt er weer bovenop." De band Hangover heeft de twijfelachtige eer om de laatste band te zijn die in de Oefenbunker aan de Heerlenseweg in Landgraaf optrad. Op het festival Limburgs Loudest op 14 december, waar een album met nummers van bands uit Zuid-Limburg in het zwaardere genre werd gepresenteerd, stonden de punkrockers uit Heerlen-Noord als afsluiter op het podium. Vlammen Wat er zo'n twee weken later gebeurde, is inmiddels bekend. De Oefenbunker werd getroffen door een grote brand, waarbij veel apparatuur van het muziekpodium in vlammen opging en veel bands en muzikanten die er repeteerden hun instrumenten verloren zagen gaan. „We hebben heel veel aan de Oefenbunker te danken", vertelt zanger Ronny Janssen. „We hebben er de Exit in G-prijs gewonnen, die ons een plek op de Nacht van Pinkpop opleverde. Toen bekend werd dat dit benefietfestival werd georganiseerd, hoefden we niet te overleggen of we eraan mee zouden werken. De brand is een groot verlies voor beginnende bands die ruimte nodig hebben om te oefenen en te spelen en we hopen dat er snel een nieuwe locatie voor ze is." Hangover trad zondag op in café Bluff. Op die plek en in poppodium Nieuwe Nor en jongerencentrum Outpoet in Heerlen traden zo'n 35 bands op om de afgebrande Oefenbunker een hart onder de riem te steken. In het Streeperkruis in Landgraaf en OJC De Kelder in Urmond werden vorige week ook benefietconcerten gehouden. Last-minute sloot ook café De Fabel in Heerlen aan, waar zondag de opbrengst van een jazzmiddag aan de Oefenbunker gedoneerd werd. En de steun komt niet alleen op financieel gebied, vertelt Bep Dodemont, vaste bezoeker van de Oefenbunker die daar bekend staat als Bep de Breier omdat ze steevast met een handwerkje voor het podium staat. „Ik ben ook zo'n twintig jaar vrijwilliger bij de Oefenbunker geweest en ik heb er een groot deel van mijn familiegeschiedenis liggen", zegt ze. „Op de dag na de brand was er een bijeenkomst voor iedereen die direct betrokken was. De saamhorigheid op die avond was geweldig. De Oefenbunker is één grote familie en die komt er weer bovenop, dat weet ik zeker. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat." Ook vanuit Maastricht kwam er spontane hulp voor De Oefenbunker. „We hebben ons zelf aangemeld", zegt Bram van Heuven van Staereling. Hij speelt in de band Daddy Unchained die de benefiet in de Outpoet aftrapte. „Wat gebeurd is, is vreselijk, ook voor de bands die hun instrumenten er hadden staan. Op de dag dat het nieuws bekend werd, dacht ik: nee toch, de Oefenbunker ook al?" Hij doelt daarmee op het Stroomhuis in Eindhoven, dat in oktober getroffen werd door een brand. Net als de Oefenbunker is dat een plek waar alternatieve en beginnende bands een kans krijgen en in Eindhoven werd een benefietfestival gehouden en een crowdfunding opgezet. Deze zondag gebeurde in Heerlen hetzelfde voor de Oefenbunker. De organisatie kon de Oefenbunker verblijden met een cheque van 7000 euro. Pop in Limburg en de poppodia in Limburg deden daar nog een bedrag van 6000 euro bovenop. De bedragen kunnen worden opgeteld bij de crowdfunding die na de brand werd gestart. Het bedrag daarvan heeft de 35.000 euro al overschreden, waardoor de steun rond de halve ton uitkomt. Kees van den Berg, directeur van de Nieuwe Nor, stelt ook de kleine zaal van zijn poppodium beschikbaar. De crew van de Oefenbunker kan hier minstens één keer per maand een concert organiseren.
27-01-2025, 23:12
|
« Next Oldest | Next Newest »
|