Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 3.75 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wielrennen
Erg zuur voor die jongen, hopelijk valt het mee en geen gebroken knieschijf of heftige vleeswond. Maar hij heeft zich goed laten zien en drie etappes gepakt, dat is goede hoop voor volgend seizoen.
Reply
(03-09-2024, 18:12)BigBird Wrote: Erg zuur voor die jongen, hopelijk valt het mee en geen gebroken knieschijf of heftige vleeswond. Maar hij heeft zich goed laten zien en drie etappes gepakt, dat is goede hoop voor volgend seizoen.

Waarom zoveel risico nemen in zo'n gevaarlijke afdaling in een etappe die hij toch nooit had kunnen winnen? De beide truien waren ook al zo goed als binnen. Knie zag er naar uit maar ik had het idee dat emoties ook een rol speelden bij zijn opgave.
Reply
Gisteren heb ik een rit van 184 km gemaakt, de langste rit van dit jaar tot nu toe. Heen en weer van Spijkenisse naar Schiphol, om een papieren Interrail-pas te kopen. Er zijn maar twee stations in Nederland waar je die kunt kopen: Amsterdam Centraal en Schiphol. Vandaar. Ik heb een pas voor vier dagen reizen in één maand gekocht. Ik zal twee dagen treinen nodig hebben voor de heenreis naar de Alpen, en twee dagen voor de terugreis.
Het ging erg lekker, ook in de laatste tientallen kilometers. Dat geeft vertrouwen. Ik wil deze week nog twee grote trainingsritten doen, op dinsdag en op vrijdag, en dan ben ik wel klaar voor de Col de l'Iseran.
Het geplande vertrek is over een week of twee. De precieze datum weet ik nog niet, want die zal ik laten afhangen van de weersverwachtingen voor de Savoie. Vanaf volgende week zal ik dagelijks nauwgezet de weersverwachtingen voor de regio gaan volgen. En nu maar hopen dat de sneeuwval dit seizoen niet extreem vroeg invalt, en dat de passen daardoor geblokkeerd zullen zijn als ik er over wil.
[+] 1 user says Thank You to Rael for this post
Reply
Van Aert voor onbepaalde tijd bij Jumbo.

Ik vind het mooi.
Reply
Eergisteren heb ik de 200 km gehaald. Een ronde van 202 km vanuit Spijkenisse met als verste punt Haarzuilens. Heel typisch, maar vrij normaal voor mij: tussen de 70 km en 110 km had ik het redelijk lastig, na de 120 km draaide ik lekker en ging het vrijwel moeiteloos..
Het was een intensief weekje: zaterdag 184 km, dinsdag 188 km, vrijdag 202 km. Ik denk dat ik nu wel goed in vorm ben voor de bergen. Nu even een weekje herstellen met hooguit een paar korte ritjes. Vandaag nog een ritje van 41 km gedaan. Wonderlijk, ik had helemaal geen last van zere of vermoeide benen na de rit van vrijdag. Zodra de weersvooruitzichten voor de Franse Alpen weer goed zijn (deze week is het daar naar verwachting ook niet best), vertrek ik daarheen.
[+] 1 user says Thank You to Rael for this post
Reply
Vollering naast het podium, oerdom gekoerst.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
(28-09-2024, 16:58)Gunnar Wrote: Vollering naast het podium, oerdom gekoerst.

Ik kwam erin op 75 kilometer voor de finish, eerste wat ik zag was oranje in de kopgroep en oranje op kop van het peleton, wtf. Vollering die versnelt heuvelop en daarmee bereikt dat ze ipv in een kopgroep van negen met twee ploeggenoten alleen met vijf anderen komt te zitten en ook nog eens kostbare energie verspilt, zelden zoiets doms gezien in een koers.
Reply
Vorig jaar reed ze ook dom.
Reply
Het WK voor mannen kan met een paar ronden worden ingekort, Pogi heeft hem al binnen.
Reply
Meh, nog dik 70km en maar 40 seconden. Nederland kan dit nog met gemak dichtrijden, maar dan moeten zich er wel snel toe zetten. België al opgerookt. Maar wel zaak van snel groeperen nu.
Reply
(29-09-2024, 06:51)Willie Wrote: Vorig jaar reed ze ook dom.

De wedstrijd van vorig jaar heb ik niet gezien. Ik was al geen Vollering fan, vooral naar aanleiding van haar interviews vlak na wedstrijden,  maar na gister is ze Max Verstappen gepasseerd als mijn minst favoriete Nederlandse sporter.
[+] 1 user says Thank You to jodocus for this post
Reply
Totaal geen organisatie meer, jammer. België en Nederland hadden dit moeten zien aankomen, en zaten te slapen.
Reply
Saaiste wielerseizoen in mensenheugenis dit
Reply
Wel het saaiste WK sinds jaren. Pogi die vroeg gaat en profiteert van slechte organisatie achterin. Vorig was het mooier toen van der Poel de rest op kracht versloeg. Nu komt het net als gisteren op slechte tactiek aan.
Reply
Mollema rijdt wel zijn beste wedstrijd van het seizoen, zelden in beeld gezien dit jaar.
Reply
(29-09-2024, 16:10)BigBird Wrote: Wel het saaiste WK sinds jaren. Pogi die vroeg gaat en profiteert van slechte organisatie achterin. Vorig was het mooier toen van der Poel de rest op kracht versloeg. Nu komt het net als gisteren op slechte tactiek aan.

Pogi rijdt idd vooral slim, door vroeg aan te gaan legt hij elke keer de zwakte van de wielersport bloot; de angst om te verliezen is sterker dan de wil om te winnen.
Reply
Nee, hij legt niks 'bloot' en er is geen zwakte van de wielersport. Zeker niet met deze generatie die telkens voor de aanval kiest. Hij is gewoon op een moment vertrokken dat niet relevant is voor de koers en het ook logisch is om koers te maken. Dan liever Van der Poel vorig jaar die duidelijk liet zien de sterkste te zijn. Het is Pogacar gegund hoor, daar niet van. Maar ik kan afgaande op de koers van vandaag niet zeggen dat hij de beste of sterktste was, wel slim gedaan.
Reply
(29-09-2024, 17:19)BigBird Wrote: Nee, hij legt niks 'bloot' en er is geen zwakte van de wielersport. Zeker niet met deze generatie die telkens voor de aanval kiest. Hij is gewoon op een moment vertrokken dat niet relevant is voor de koers en het ook logisch is om koers te maken. Dan liever Van der Poel vorig jaar die duidelijk liet zien de sterkste te zijn. Het is Pogacar gegund hoor, daar niet van. Maar ik kan afgaande op de koers van vandaag niet zeggen dat hij de beste of sterktste was, wel slim gedaan.

Que? Niet kunnen zeggen wie de sterkste was ... kuch kuch ... denk niet dat er dit jaar een koers was waar het zo duidelijk was.

Wat dan weer niet wil zeggen dat hij in deze koers, met deze op het eerste zicht belachelijke tactiek, niet geklopt had kunnen worden.
Maar als je er zo bovenuit steekt, dan wordt je wat cocky met je moves.
[+] 1 user says Thank You to VDB for this post
Reply
Ik snap deze reacties eigenlijk totaal niet. Hele interessante ontwikkelingen gezien, al van ver van de meet. Vervolgens een boeiend kat-en-muisspel wat inderdaad werd beslecht in het voordeel van de beste. Duidelijk de beste; geen enkel groepje dat samenwerkte kwam ook maar een paar seconden dichterbij. Tot het einde, toen Pogi even inkakte, maar de achtervolgers inderdaad begonnen met pokeren voor de medailles.

De beste wielrenner (aller tijden?) pakt hier gewoon zijn verdiende trui, ik kan als wielerfan ook gewoon van dit soort historische acties genieten.
[+] 2 users say Thank You to Baas for this post
Reply
Geen reclame voor de wielersport dit WK, met als dieptepunt natuurlijk de fatale val van de Zwitserse juniore. Saaie koers bij de mannen, bij de vrouwen een team dat zichzelf compleet voor gek zet en alles ook nog behoorlijk matig in beeld gebracht. Hopelijk volgend jaar in Rwanda beter, wel iets om naar uit te kijken.
[+] 1 user says Thank You to jodocus for this post
Reply
Volledig eens, Baas.
Reply
Denk dat velen alweer vergeten zijn hoe saai veel WK's rondom de jaren Sagan en daarvoor waren. Allemaal wachten op het laatste rondje, een mislukte punch van een schaduwfavoriet en dan sprinten met een man of 40.
Reply
(29-09-2024, 21:27)matthijs603 Wrote: Denk dat velen alweer vergeten zijn hoe saai veel WK's rondom de jaren Sagan en daarvoor waren. Allemaal wachten op het laatste rondje, een mislukte punch van een schaduwfavoriet en dan sprinten met een man of 40.

Maar dan zette je in elk geval nog de TV voor de laatste paar rondes. Nu zag je Pogi op 100km vertrekken en was het klaar. Voor wielrennen als kijksport is een seizoen vol lange solo’s en drie dominante renners gewoon dodelijk. Wat niks afdoet aan de sportieve prestaties.
Reply
Dit WK was nog om aan te zien, maar in wat Gunnar zegt zit toch ook wel waarheid, echt veel spannende grote koersen hebben we niet gehad dit jaar.
Geef dan maar zo'n race zoals bij de U23. Maar bij de profs zitten we niet meer naar mensen van vlees en bloed te kijken, maar aliens. 

Strade: complete overmacht van 1 renner
RVV: complete overmacht van 1 renner
PR: complete overmacht van 1 renner
LBL: complete overmacht van 1 renner
Giro: complete overmacht van 1 renner
Tour: complete overmacht van 1 renner
WK: complete overmacht van 1 renner 

Allemaal leuk zo'n knalprestaties, maar het mag volgend jaar toch net iets meer spankracht hebben allemaal.
[+] 1 user says Thank You to VDB for this post
Reply
Op zich wel eens wat betreft die andere grote koersen, maar dit WK was voor mij pas op een kilometer of 8 voor de finish echt beslist. Zo ver heeft de rest nooit gezeten en Pogi begon er wel erg vroeg aan. Hijzelf, Remco en Mathieu hebben allemaal gedacht dat het te vroeg was.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)