Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klein en minder fijn popnieuws
Kwam er maar een tease van Boards of Canada...
Reply
(28-08-2024, 23:17)Lil'Lurky Wrote: Overigens lijkt het erop dat Tv on the Radio - vele malen belangrijker dan Oasis - iets gelijkaardigs gaat pullen: https://www.stereogum.com/2278078/tv-on-...-too/news/

Nooit echt gesplit, maar al retelang niets meer gedaan. En of het ooit zo goed wordt als Desperate Youth... de vraag stellen, is ze beantwoorden. De kans lijkt me niet niet onbestaande dat ze op dat meesterwerk gaan hercashen nu alle zoomers het ook kunnen ontdekken.

Moeten die zoomers natuurlijk wel happen.

Zag ze eenmalig en vond het prima, maar was het snel weer vergeten.
Reply
Dacht net weer aan die passage uit Meet Me in the Bathroom waar één van de TV on the Radio leden klaagde dat hun band nooit meiden trok die met ze naar bed wouden, en alleen maar het soort vrouwelijke fans die "graag een kopje koffie met ze wouden drinken met hun vriendje erbij". Zelfs een IDF folteraar zou zo'n dikke L-uitspraak nooit uit mij weten te krijgen.
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
Woods
Reply
(28-08-2024, 22:08)hythloth Wrote: Benieuwd wat Airbnb prijzen kosten voor die UK datums; fans zouden eventueel groepjes kunnen vormen om de verblijfkosten te delen.
Vooralsnog niet meteen absurd.

Vind het wel schandalig dat hotels reeds gemaakte boekingen annuleert 'door technische fout: en vervolgens de kamers opnieuw aanbied tegen 3x hogere prijs.

Kunnen de airbnb acco's natuurlijk ook doen...
Reply
Als we al deze moeite eens in discussies over nieuwe muziek zouden steken...
Reply
Het is ook nooit goed.
Reply
ik begin nu al stress te krijgen...

moest er iemand doorgeraken zaterdag wil er aub iemand mee denken aan zieltjes hier op het forum

ik doe hetzelfde moest ik er door geraken.
Reply
I said maaaaaaaaaaaaybeeeee it's time for a seperate Oasis thread.
[+] 1 user says Thank You to halfempty/full for this post
Reply
(29-08-2024, 09:45)halfempty/full Wrote: I said maaaaaaaaaaaaybeeeee it's time for a seperate Oasis thread.
dont look back in anger but see the new topic ;-)
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
(28-08-2024, 23:17)Lil'Lurky Wrote: Overigens lijkt het erop dat Tv on the Radio - vele malen belangrijker dan Oasis - iets gelijkaardigs gaat pullen: https://www.stereogum.com/2278078/tv-on-...-too/news/

Nooit echt gesplit, maar al retelang niets meer gedaan. En of het ooit zo goed wordt als Desperate Youth... de vraag stellen, is ze beantwoorden. De kans lijkt me niet niet onbestaande dat ze op dat meesterwerk gaan hercashen nu alle zoomers het ook kunnen ontdekken.

Ik ben benieuwd wat dit gaat worden. Ik ben de laatste weken in een TVOTR bui, zat gister nog een langer stuk te lezen over Return to Cookie Mountain, die ik overigens beter vind dan Desperate Youth. Ik zou zeggen een van de beste albums van de jaren 00. Ik zat recent nog op hun reddit daar waar de tendens toch was dat er niets meer met de band ging gebeuren, ook afgaande op uitspraken van bandleden zelf.
In het stereogum artikel wordt een link gelegd met de indie sleazy revival, maar ik vond ze destijds juist een tegengeluid op dat Britse tijdperk.
Reply
Ik heb werkelijk nog nooit iemand jonger dan 35 over TVOTR gehoord. Dat bedoel ik niet als verwijtende opmerking over jullie (door mij ingeschatte) leeftijd, maar vraag me af hoeveel publiek die trekken anno 2024. Heb het gevoel dat andere bands van diezelfde generatie wat meer zijn blijven hangen..
Reply
Tv on the Radio was gewoon de beste band uit de club NY-revival-hypebands van begin jaren '0. Maar een revival van een revival hoeft iig niet; hopelijk gewoon heel sterk nieuw materiaal en een tour. Blonde Redhead kon het ook onlangs.
Reply
Maar verre van de beste liveband. Of ik heb elke keer pech gehad.
Reply
Nee live waren ze niet best. In 2004 vond ik het wel nog goed, maar daarna vond ik dat Sitek te veel hun studio-uitvoeringen krampachtig op het podium probeerde te brengen. Dan liever de rauwe, haast onherkenbare uitvoeringen van Desperate Youth... indertijd in de Pavilion-tent op Roskilde en in de AB Club.
Reply
(29-08-2024, 09:55)thomas9790 Wrote: Ik heb werkelijk nog nooit iemand jonger dan 35 over TVOTR gehoord. Dat bedoel ik niet als verwijtende opmerking over jullie (door mij ingeschatte) leeftijd, maar vraag me af hoeveel publiek die trekken anno 2024. Heb het gevoel dat andere bands van diezelfde generatie wat meer zijn blijven hangen..

Hoi. Al leeft de band al een lange tijd niet meer bij mij. Hoort bij de groep van jaarlijks 1x album opzetten en daarna weer vergeten.
Reply
(29-08-2024, 09:58)Lil'Lurky Wrote: Tv on the Radio was gewoon de beste band uit de club NY-revival-hypebands van begin jaren '0. Maar een revival van een revival hoeft iig niet; hopelijk gewoon heel sterk nieuw materiaal en een tour. Blonde Redhead kon het ook onlangs.

Specifiek Brooklyn toch? Met Grizzly bear, Liars, Les savy fav etc.
Reply
(29-08-2024, 12:12)Willie Wrote:
(29-08-2024, 09:58)Lil'Lurky Wrote: Tv on the Radio was gewoon de beste band uit de club NY-revival-hypebands van begin jaren '0. Maar een revival van een revival hoeft iig niet; hopelijk gewoon heel sterk nieuw materiaal en een tour. Blonde Redhead kon het ook onlangs.

Specifiek Brooklyn toch? Met Grizzly bear, Liars, Les savy fav etc.

Ja, uit de tijd dat Williamsburg nog betaalbaar was voor opkomende muzikanten.
Reply
(29-08-2024, 09:55)thomas9790 Wrote: Ik heb werkelijk nog nooit iemand jonger dan 35 over TVOTR gehoord. Dat bedoel ik niet als verwijtende opmerking over jullie (door mij ingeschatte) leeftijd, maar vraag me af hoeveel publiek die trekken anno 2024. Heb het gevoel dat andere bands van diezelfde generatie wat meer zijn blijven hangen..

We bestaan.
Reply
19 oktober Nils frahm - ndsm loods
Reply
Deze reunie zou ik ook toejuichen. Ik had verdorie eeen kaartje en toen gingen ze uit elkaar.

WILL THE SMITHS EVER REUNITE, OR IS MORRISSEY'S CLAIM JUST ANOTHER VERSE IN THEIR LONG-RUNNING DISCORD?
In a surprising turn of events, Morrissey has claimed he agreed to a lucrative offer for The Smiths to reunite in 2025, but alleges that his former bandmate Johnny Marr ignored the proposal. The revelation comes amidst renewed interest in potential reunions of iconic Manchester bands, sparked by the recent announcement of Oasis' comeback tour.
A statement posted on Morrissey's official website asserts that AEG Entertainment Group approached both the singer and Marr in June 2024 with a "lucrative offer" to tour worldwide as The Smiths throughout 2025. According to the post, Morrissey accepted the offer, while Marr allegedly did not respond.
This disclosure follows a recent social media exchange where fans, buoyed by the Oasis news, suggested The Smiths should also reform. Marr's cryptic response - posting an image of Nigel Farage - seemed to imply that Morrissey's controversial political views remain a significant obstacle to any reunion.
The relationship between the two musicians has been notoriously fraught since The Smiths' acrimonious split in 1987. Marr's departure, just weeks before the release of their final album, was attributed to frustrations with Morrissey's inflexibility. The singer, in turn, was reportedly irked by Marr's collaborations with other artists.
This rift has only widened over the years, with their divergent political stances adding fuel to the fire. Morrissey's endorsement of the For Britain party in 2019 drew widespread criticism, though he has consistently refuted accusations of racism.
In his 2016 autobiography, Marr recounted sporadic meetings with Morrissey post-Smiths, including a 2008 encounter where a reunion seemed briefly possible. However, the guitarist claimed Morrissey ultimately rebuffed the idea.
The latest statement from Morrissey's camp also notes that the singer "undertakes a largely sold out tour of the USA in November", while Marr "continues to tour as a special guest to New Order".
Despite their personal differences, both artists have consistently acknowledged the enduring impact of their former band. Following the death of Smiths bassist Andy Rourke in May 2023, Morrissey poignantly remarked that Rourke "will never die as long as his music is heard". Marr, in his tribute, recalled their shared dedication to musicianship, noting how Rourke's switch from guitar to bass allowed his "singular talent" to flourish.
As fans continue to speculate about the possibility of a Smiths reunion, this latest development adds another layer to the complex narrative of one of British music's most influential partnerships. Whether this alleged offer will lead to further dialogue between the estranged bandmates remains to be seen, but it certainly reignites the perennial debate about the prospects of a Smiths comeback.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Vanuit een financieel oogpunt is de reünie van Oasis een ramp voor die mogelijkheid, want het geld van de mensen is ooit op.

Kunnen ze beter mikken op 2027. Maar goed, het is eigenlijk allemaal te gek voor woorden. Wat een waardeloze tijden zijn dit toch.
Reply
Marr zal nooit met Morrissey samen optreden. Onlangs gaf hij nog aan nooit met Farage op het podium te willen staan, doelend op Morrissey.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(31-08-2024, 10:42)Timothy's Monster Wrote: Marr zal nooit met Morrissey samen optreden. Onlangs gaf hij nog aan nooit met Farage op het podium te willen staan, doelend op Morrissey.

Axl Rose riep 15 jaar lang hetzelfde over Slash...
Reply
Ik schat Marr wel hoog genoeg in om consequent te blijven tbh.

Naast monopolies zijn reünies dé kanker in mainstream muziek de laatste 20 jaar. Het zal pas stoppen als we er geen cent meer aan uitgeven.
Het ergste is dat de industrie regelmatig zélf klaagt over een gebrek aan headliner-waardige namen. Tja.
[+] 1 user says Thank You to Lil'Leaky for this post
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)