(07-01-2024, 01:18)Uplift Wrote: Twee tinten retekut, Kreuz. Wanneer ga je dat zelf eens zien. Dat iets jonge mensen trekt, maakt het nog niet goed.
Dat iets voor jonge mensen is maakt het niet automatisch slecht. Soms heb ik het gevoel dat line ups voor jongeren automatisch worden afgeschreven als armoede hier, zo kwam de post van Rob ook over. Oudere klagen dat dingen veranderen.
LDR en Tyler, al is het 5 jaar te laat, zijn nou niet meest rampzalige headliners dat je kan hebben? Zie 2022 en liever deze headliners dan weer Tame Impale, National of weet ik het voor saaie kut band.
•
Tyler als headliner zou ik absoluut zien zitten. Laat dat net de enige naam zijn die min 25-jarigen wellicht minder aanspreekt, maar goed, het ging hier om het geheel der namen, niet enkel de headliners. En vooral: dat het wel of niet door pubers wordt beluisterd, is niet eens de kwestie. Het is waar Kreuz op focuste, terwijl ik robs opmerking eerder als een illustratie zag van wat voor publiek Coachella tegenwoordig tracht te bereiken. Als in: daar zit het geld. GoldenVoice organiseert immers ook de andere kant van die geld-medaille. Maar dat weten jij en Kreuz vast wel al.
LDR als grote naam blijf ik een aanfluiting vinden; haar muziek is gewoon altijd al ondermaats geweest. Af en toe geef ik weer een album de kans en valt het aanvankelijk mee, tot ik naar de lyrics luister of besef waar ze het allemaal heeft gestolen. Het is bijna absurd hoe ver LDR het heeft geschopt puur op basis van industry plant-ness. En ja, ik vind dat soort dingen - evenals de hele industry angle om kapitaalkrachtige jongeren te bereiken - relevante argumenten. Laten we consequent blijven en dingen op kwaliteit beoordelen i.p.v. er weer iets generationeel van te maken. Er is echt niets mis met stellen dat sommige dingen vroeger beter waren. Ook ik moet er gewoon aan geloven, zelfs al word ik straks 37. Zie ook het RATM-topic: ondanks 23 jaar festivalbezoeken heb ik nooit meegemaakt wat oudere millenials van dit forum in de jaren '90 konden meemaken. Net omdat dingen als Coachella de festivalwereld kapot hebben gemaakt. Tijd om dat wars van generaties gewoon toe te geven. Er is voor jonge mensen vandaag gelukkig een shitton andere interessante muziek die er pakweg 30 jaar geleden niet was. Misschien tijd om daarop te focussen i.p.v. op al die popproducten, idk.
The following 2 users say Thank You to Uplift for this post:2 users say Thank You to Uplift for this post
• Flair, rob12nl
Tyler spreekt nog steeds jongeren aan, toen ik hem twee jaar geleden zag gingen zat scholieren hard op zijn recente werk.
•
Kan me voorstellen dat Tyler in Amerika zowel groter is als een jonger publiek trekt i.v.m. Europa.
•
07-01-2024, 17:01
(This post was last modified: 07-01-2024, 17:02 by Kreuz.)
(07-01-2024, 16:02)Uplift Wrote: Tyler als headliner zou ik absoluut zien zitten. Laat dat net de enige naam zijn die min 25-jarigen wellicht minder aanspreekt, maar goed, het ging hier om het geheel der namen, niet enkel de headliners. En vooral: dat het wel of niet door pubers wordt beluisterd, is niet eens de kwestie. Het is waar Kreuz op focuste, terwijl ik robs opmerking eerder als een illustratie zag van wat voor publiek Coachella tegenwoordig tracht te bereiken. Als in: daar zit het geld. GoldenVoice organiseert immers ook de andere kant van die geld-medaille. Maar dat weten jij en Kreuz vast wel al.
LDR als grote naam blijf ik een aanfluiting vinden; haar muziek is gewoon altijd al ondermaats geweest. Af en toe geef ik weer een album de kans en valt het aanvankelijk mee, tot ik naar de lyrics luister of besef waar ze het allemaal heeft gestolen. Het is bijna absurd hoe ver LDR het heeft geschopt puur op basis van industry plant-ness. En ja, ik vind dat soort dingen - evenals de hele industry angle om kapitaalkrachtige jongeren te bereiken - relevante argumenten. Laten we consequent blijven en dingen op kwaliteit beoordelen i.p.v. er weer iets generationeel van te maken. Er is echt niets mis met stellen dat sommige dingen vroeger beter waren. Ook ik moet er gewoon aan geloven, zelfs al word ik straks 37. Zie ook het RATM-topic: ondanks 23 jaar festivalbezoeken heb ik nooit meegemaakt wat oudere millenials van dit forum in de jaren '90 konden meemaken. Net omdat dingen als Coachella de festivalwereld kapot hebben gemaakt. Tijd om dat wars van generaties gewoon toe te geven. Er is voor jonge mensen vandaag gelukkig een shitton andere interessante muziek die er pakweg 30 jaar geleden niet was. Misschien tijd om daarop te focussen i.p.v. op al die popproducten, idk.
Meh, eerste comment was bait voor de oudere gebruikers hier, want zoals JW aangeeft gebeurt het hier wel vaker dat 'jong = kut' wordt geopperd.
Bovendien, mbt LDR; elke artiest ever gebruikt, hergebruikt, herfabriceert toch dingen van een ander. En ook, of het nu gaat om The Last Dinner Party die grijs worden gedraaid op Stubru of het is Olivia Rodrigo die in een periode van 2-3 arena's gaat uitverkopen, iedere, succesvolle mainstream artiest krijgt hulp van labels of connecties ofja.. shit als TikTok. En ja, ja.. Ik hoor je al afkomen met Björk en andere compleet alleenstaande gevallen binnen de industrie.
•
Dan ga je wel heel ver en ben je wel heel stellig in je interpretatie. Daarnaast is het feitelijk onjuist dat jong systematisch gelijkgesteld wordt aan kut hier op Graz, het omgekeerde is eerder waar en dat is al jaren zo. Ik ben voor sommigen al meer dan een lustrum een boomer owv mijn kritiek op actuele mainstream artiesten. Ongeacht wat ik luister of hoezeer ik andere jonge artiesten wél apprecieer. Het dringt maar niet door dat mijn kritiek niet generationeel, maar systemisch van aard is.
Je tweede alinea illustreert dat; ze bevat geen inhoudelijke argumenten, alleen vrij inaccurate veralgemeningen. Zonde van de posts, deze kansloze discussie.
Allright ik kan een en ander wel plaatsen. Mijn reactie is totaal niet generationeel bedoeld, maar puur vanuit de frustratie van de invloed van de hype-industrie op dit soort ooit mooie festivals. Zoals ook al jaren gebeurt op de Nederlandse majors en radio. En zelfs op Graz; ik zie hier soms acts voorbij komen die het niveau van K3 echt niet overstijgen.
The following 1 user says Thank You to rob12nl for this post:1 user says Thank You to rob12nl for this post
• Uplift
•
07-01-2024, 19:03
(This post was last modified: 07-01-2024, 19:03 by Uplift.)
Id.pol zit inderdaad diep en het is kennelijk een gif dat niet enkel sluimert binnen de linkse beweging.
•
Het is gewoon hilarisch dat als Glastonbury kutte headliners boekt, of gewoon een kutte mainstage.. Of nee, kutte namen over hun grootste podia dat dat quasi volledig onder de mat wordt gevoegd maar o-wee als Coachella kutte headliners zou hebben. Dan kan er ironisch naar bepaalde acts worden gekeken, en mag dat allemaal. Bedoel, het is nu niet alsof Lana Del fucking Ray niet ook op Glastonbury stond dit jaar. Of hoe Doja Cat naar aller waarschijnlijkheid dit jaar gewoon de Other gaat afsluiten ofzoiets.
En ook: mijn originele comments hadden niet eens betrekking op jou, waarom is het toch steeds dat je je alsnog zo aangevallen voelt wanneer het niet eens over jou gaat. Ik weet ook wel wat voor muziek je beluistert en waar je mee bezig bent, denk je nou echt dat ik op die manier over je denk? Kom op nou.
•
Wat heeft idpol met deze discussie te maken?
•
(07-01-2024, 19:12)Kreuz Wrote: Het is gewoon hilarisch dat als Glastonbury kutte headliners boekt, of gewoon een kutte mainstage.. Of nee, kutte namen over hun grootste podia dat dat quasi volledig onder de mat wordt gevoegd maar o-wee als Coachella kutte headliners zou hebben. Dan kan er ironisch naar bepaalde acts worden gekeken, en mag dat allemaal. Bedoel, het is nu niet alsof Lana Del fucking Ray niet ook op Glastonbury stond dit jaar. Of hoe Doja Cat naar aller waarschijnlijkheid dit jaar gewoon de Other gaat afsluiten ofzoiets.
En ook: mijn originele comments hadden niet eens betrekking op jou, waarom is het toch steeds dat je je alsnog zo aangevallen voelt wanneer het niet eens over jou gaat. Ik weet ook wel wat voor muziek je beluistert en waar je mee bezig bent, denk je nou echt dat ik op die manier over je denk? Kom op nou.
Je kunt zowel op Glastonbury als op Coachella genoeg goede en absolute kutdingen zien, m.n. onder de grotere namen. Dat was hier beslist niet het punt. Coachella is een template voor zowat iedere andere major ter wereld, zeker voor deze die winst willen halen uit hun festival. Ik heb verder eerlijk waar meer goede concerten op Glastonbury 2022 gezien dan op PS (weekend 1) datzelfde jaar. Ook Roskilde, wat al jaren alleen maar kutheadliners heeft, heeft imo meer te bieden. Het waarom daarvan, is elders al uitvoerig beschreven, ik ga er hier niet verder op in. Het grotere punt hier is echter niet welke namen wel of niet exact kut zijn en waar ze staan, maar wat de functie en het doel zijn van Coachella en waarom deze haaks staan op een gezonde ontwikkeling in het festivallandschap. Verder is het heel erg vermoeiend en ook wel triest dat na 'Tool' vroeger nu 'Glastonbury' het autoriteitsargument is geworden om een der welk punt van mij onderuit te halen. Terwijl niemand tot dusver dat festival hier had genoemd.
Voorts hoef ik van jou al zeker geen commentaar te krijgen over 'mij aangevallen voelen', want dat geldt denk ik slechts voor één persoon hier. Maar ik ga het niet nalaten om het gestrekte been boven te halen als ik weer diezelfde inhoudsloze en totaal inconsequente mantra's voorbij zie komen.
(07-01-2024, 19:18)Kalters Wrote: Wat heeft idpol met deze discussie te maken?
Fucking alles. Het argument is 'jeugd' en verder niets wat ook maar ietwat op inhoud lijkt.
The following 1 user says Thank You to Uplift for this post:1 user says Thank You to Uplift for this post
• Flair
(07-01-2024, 19:28)Uplift Wrote: Voorts hoef ik van jou al zeker geen commentaar te krijgen over 'mij aangevallen voelen', want dat geldt denk ik slechts voor één persoon hier. Maar ik ga het niet nalaten om het gestrekte been boven te halen als ik weer diezelfde inhoudsloze en totaal inconsequente mantra's voorbij zie komen.
Zo posten en vervolgens klagen dat wij over muziek praten en delen via discord/whatsapp i.p.v. nog serieus hier op Graz.
(07-01-2024, 19:28)Uplift Wrote: Het grotere punt hier is echter niet welke namen wel of niet exact kut zijn en waar ze staan, maar wat de functie en het doel zijn van Coachella en waarom deze haaks staan op een gezonde ontwikkeling in het festivallandschap.
Het grotere punt was hier dat er hier iets te vaak wordt gekut (niet jij) op jongeren en dat ik dat een beetje moe ben. De acts zijn kut, het publiek is kut, het festival is kut, alles is kut.. maar generationeel is het zeker niét.
•
(07-01-2024, 19:49)Melliw Naj Wrote: (07-01-2024, 19:28)Uplift Wrote: Voorts hoef ik van jou al zeker geen commentaar te krijgen over 'mij aangevallen voelen', want dat geldt denk ik slechts voor één persoon hier. Maar ik ga het niet nalaten om het gestrekte been boven te halen als ik weer diezelfde inhoudsloze en totaal inconsequente mantra's voorbij zie komen.
Zo posten en vervolgens klagen dat wij over muziek praten en delen via discord/whatsapp i.p.v. nog serieus hier op Graz.
Tja. Dit doe je zelf. En klagen over Discord doe ik sinds pak 'm beet 2018 niet meer. Het zal me wordt wezen.
(07-01-2024, 20:09)Kreuz Wrote: (07-01-2024, 19:28)Uplift Wrote: Het grotere punt hier is echter niet welke namen wel of niet exact kut zijn en waar ze staan, maar wat de functie en het doel zijn van Coachella en waarom deze haaks staan op een gezonde ontwikkeling in het festivallandschap.
Het grotere punt was hier dat er hier iets te vaak wordt gekut (niet jij) op jongeren en dat ik dat een beetje moe ben. De acts zijn kut, het publiek is kut, het festival is kut, alles is kut.. maar generationeel is het zeker niét.
Kutte acts, kut publiek, kut festival, alles kut heeft denk ik zelden of nooit met de aanwezigheid van jongeren te maken. In niemands optiek, althans niet op Graz. Volgens mij zie jij spoken.
•
(07-01-2024, 20:18)Uplift Wrote: (07-01-2024, 19:49)Melliw Naj Wrote: (07-01-2024, 19:28)Uplift Wrote: Voorts hoef ik van jou al zeker geen commentaar te krijgen over 'mij aangevallen voelen', want dat geldt denk ik slechts voor één persoon hier. Maar ik ga het niet nalaten om het gestrekte been boven te halen als ik weer diezelfde inhoudsloze en totaal inconsequente mantra's voorbij zie komen.
Tja. Dit doe je zelf. En klagen over Discord doe ik sinds pak 'm beet 2018 niet meer. Het zal me wordt wezen.
Doe ik zeker zelf, denk niet enige ben die het forum af en toe vermijdt (of definitief van het forum weg is gegaan) i.v.m. de manier hoe jij hier post.
•
Jongens, kom op zeg, al dit terwijl het festival nog niet eens de volledige lineup heeft bekendgemaakt?
(07-01-2024, 20:29)Melliw Naj Wrote: (07-01-2024, 20:18)Uplift Wrote: (07-01-2024, 19:49)Melliw Naj Wrote: (07-01-2024, 19:28)Uplift Wrote: Voorts hoef ik van jou al zeker geen commentaar te krijgen over 'mij aangevallen voelen', want dat geldt denk ik slechts voor één persoon hier. Maar ik ga het niet nalaten om het gestrekte been boven te halen als ik weer diezelfde inhoudsloze en totaal inconsequente mantra's voorbij zie komen.
Doe ik zeker zelf, denk niet enige ben die het forum af en toe vermijdt (of definitief van het forum weg is gegaan) i.v.m. de manier hoe jij hier post. Een beetje reuring hier op Graz is toch mooi man. Houd t forum een beetje spannend. Anders gewoon llekker naar dat zaaddodend festileaks forum gaan.
The following 1 user says Thank You to Flair for this post:1 user says Thank You to Flair for this post
• Uplift
Ik vind het best om hier te stoppen dan. Heeft niemand last en kan iedereen posten over muziek (en andere dingen) zonder gezeik. Festileaks of niet, dat is dan aan jullie.
•
Reuring is altijd leuk, maar het liefst wel met respect van alle kanten want ik zie liever niet dat iemand van hier verdwijnt.
Het is w.b. Graz een self fulfilling prophecy: non message board cultuur verwachten op een message board omdat je andere kanalen gewoon bent, en vervolgens dus steeds meer naar die kanalen neigen. Ik zit momenteel enkel hierop. Voor mij is het qua internetcultuur gewoon 2005 en dat is naar mijn mening het beste. Maar dat schuurt wellicht steeds meer, en daar lijkt het probleem te zitten. Er is geen filter - letterlijk of figuurlijk - en ik ben quasi volledig tekst-georienteerd. Dat geldt vermoedelijk niet voor de meeste anderen hier.
Wat Graz is, staat of valt echter niet bij mijn aanwezigheid. Toonde het verleden ook al aan, trouwens. Ik vind het prima om te lurken op de topics die ik relevant vind. Sorry als mijn inbreng her en der gemist zal worden, maar ook dat lijkt me helemaal niet onvervangbaar.
•
(08-01-2024, 00:44)Uplift Wrote: Ik vind het best om hier te stoppen dan. Heeft niemand last en kan iedereen posten over muziek (en andere dingen) zonder gezeik. Festileaks of niet, dat is dan aan jullie.
Je kan gerust door posten. Ik verdwijn van het forum. Ik heb contact met de mensen die ik graag spreek buiten het forum, op Kreuz na. Voor mij weinig reden om uberhaupt op Graz te zijn. Uiteindelijk heeft Graz alleen maar slechte invloed voor mij gehad de laatste jaren. Het plezier in live muziek is totaal verkloot om continue negatieve posts te lezen. Ook de reden dat ik maar shitpost over kpop i.p.v. aanraders op gebied van hiphop en black metal waar ik meer tijd in besteed.
Ik had al jaren geleden Stefan/Snackbar route moeten volgen met alleen live concerten met (niche) artiesten dan achterna van festivals. Veel respect voor ze.
Excuses voor 2019 waar Kalts en ik onder invloed vaak met gestrekt been aan het klote waren. Voelt aan dat het nog steeds dwars zit.
•
(08-01-2024, 00:44)Uplift Wrote: Ik vind het best om hier te stoppen dan. Heeft niemand last en kan iedereen posten over muziek (en andere dingen) zonder gezeik. Festileaks of niet, dat is dan aan jullie. Indien, dan conformeer ik mij daaraan.
Dan wordt hier nl net zo zouteloos als op festileaks. En daar wordt meer gepost. Ga ik daarheen om ce wat leven in de brouwerij te brengen.
Dus als Uplift gaat ga ik ook!
•
jongens kap met dat gezeik.
gewoon normaal doen
rafelrandjes maken graz nou net graz
•
(08-01-2024, 01:57)Melliw Naj Wrote: (08-01-2024, 00:44)Uplift Wrote: Ik vind het best om hier te stoppen dan. Heeft niemand last en kan iedereen posten over muziek (en andere dingen) zonder gezeik. Festileaks of niet, dat is dan aan jullie.
Je kan gerust door posten. Ik verdwijn van het forum. Ik heb contact met de mensen die ik graag spreek buiten het forum, op Kreuz na. Voor mij weinig reden om uberhaupt op Graz te zijn. Uiteindelijk heeft Graz alleen maar slechte invloed voor mij gehad de laatste jaren. Het plezier in live muziek is totaal verkloot om continue negatieve posts te lezen. Ook de reden dat ik maar shitpost over kpop i.p.v. aanraders op gebied van hiphop en black metal waar ik meer tijd in besteed.
Ik had al jaren geleden Stefan/Snackbar route moeten volgen met alleen live concerten met (niche) artiesten dan achterna van festivals. Veel respect voor ze.
Excuses voor 2019 waar Kalts en ik onder invloed vaak met gestrekt been aan het klote waren. Voelt aan dat het nog steeds dwars zit.
Dwars? GTFO. Is dit weer de 2-jaarlijkse ik kan niet met het internet omgaan post? Nou tot over enkele jaren dan maar weer!
•
|