Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 4.22 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Series] Welke kijk jij?
dispatches from elsewhere, aanrader
Reply
(22-05-2020, 06:03)geluksknikker Wrote: De serie deed mij vooral beseffen dat ik daar in de jaren negentig als jonge jongen best wel wat mee had, terwijl ik me nu bepaald niet als basketbalfan zou afficheren. Ik had zelfs zo’n jas van The Bulls.

Overigens vind ik niet dat Jordan als een lul uit deze serie komt.

Ik ben de serie ook gaan kijken na alle lovende reacties hier, en heb er ook van genoten. Deed me er ook aan herinneren dat ik destijds een Bulls-petje en Jordan Airs had en dat ik in de Hitkrant wel las over Dennis Rodman.

Best een toffe sport toch wel. Vooral hoe bepalend die laatste seconden in een wedstrijd kunnen zijn.
Reply
Vanavond maar eens beginnen aan 'Filthy Rich', een 4-delige docu over de wandaden van Jeffrey Epstein. zal ongetwijfeld meer vragen oproepen dan ze beantwoorden.
Reply
Sex education S2, het eerste seizoen vond ik ok, maar ik vind het tweede seizoen heel grappig.
Reply
Eindelijk aan Better Call Saul begonnen. De eerste 3 afleveringen bevallen direct al erg goed, zowel qua verhaal als qua beeld en geluid. Fijn om nog zo veel afleveringen te gaan te hebben!
Reply
Seizoensfinale van Rick & Morty was top. Ik ben blij dat de makers op hun eigen tempo de afleveringen maken zodat de kwaliteit hoog blijft.
Reply
Elon Musk was een dealbreaker 4 evah.
Reply
Toch jammer dat Temptation Island weer voorbij is. Prima seizoen, matig einde. De zon schijnt niet altijd en als het regent moet je daar gewoon mee omgaan, doe je een regenjas aan en ga je aan je dag beginnen.
Reply
Is het behalve de juicy highlights die je wel eens als grappig filmpje voorbij ziet komen op Dumpert niet een ontzettend suffe serie? Ik stel me zo voor dat er het grootste gedeelte van zo'n aflevering weinig noemenswaardig gebeurd.
Reply
Dat was voorheen wel heel erg, maar daar vond ik ze dit jaar juist sterk in verbeterd. Zou ook nog wel eens een Amerikaanse variant willen zien, met een andere categorie deelnemers.
Reply
Is Too Hot to Handle op Netflix dan niet iets voor jou?
[+] 1 user says Thank You to F-JЩ for this post
Reply
Dat was het zeker Wink
Reply
Eindelijk Barry (HBO) bekeken, S1 + S2 na elkaar, twee keer acht episodes van een half uurtje. Huurmoordenaar met gewetenswroeging ambieert acteercarrière. En het is fantastisch, plus het bewijs dat Bill Hader zoveel meer kan dan enkel de lollige SNL-sketches. Totaal stuk gegaan om de vijfde aflevering van seizoen 2.
Reply
Ja Barry is een van de beste comedy's op het moment naar mijn mening. Totaal absurde personages en verhaallijnen maar het werkt echt geweldig.
Reply
Laatste afleveringen van Rick & Morty zijn weer ouderwets genieten
Reply
Eerste aflevering Westworld was best leuk als actieserie, maar in zijn geheel is Westworld wel een tamelijke deceptie aan het worden, de Sarah Jessica Parker onder de series.

Ga echt nog wel verder, maar The last dance is wel goed, dus eerst dat maar afkijken
Reply
F is For Family - seizoen 4 op Netflix.

Heerlijke animatieserie over een gezin en de buurt in de jaren '70 in een typische Amerikaanse suburb.
Reply
(12-06-2020, 18:43)Willie Wrote: Ga echt nog wel verder, maar The last dance is wel goed, dus eerst dat maar afkijken

Dit is inderdaad wel de hype waard, wat een fantastische beelden.

Ben bij aflevering 6 en mijn beeld van Jordan is eigenlijk positiever geworden. Basketballers zijn allemaal rare lui en voor de documentaire waren vooral de negatieve kanten die mijn beeld vormde dat Jordan best een lul was. En natuurlijk is hij arrogant, maar ik had ook het idee dat hij egoïstisch was, maar hij was werkelijk bereid om een echte teamspeler te worden (beetje als Durant die in de jaren bij Golden state niet meer die topscoordertitels haalde, maar wel zijn assists enorm opschroefde en niet zo'n lul als Harden is geworden) en hij ook echt wel een goed mens was. En wat een charisma had die kerel in zijn carriere.

Ook mooi om te zien is dat Pippen echt de tweede man was, is en altijd zou blijven, ik weet niet of de tussenjaren 94-96 nog aan bod gaan komen, maar Pippen faalde om het leiderschap van de Bulls over te nemen.

En de ziekelijke toewijding vind ik ook prachtig om te zien. Rodman die aantekeningen aan het maken is van hoe elke speler gooit en waar hij dan de rebound op kan pakken.

En fucking Phil Jackson, wat een prachtfiguur, fucking 13 titels, ja fucking 13 titels. Statistieken blijven mooi, Steve Kerr is volgens mij de enige niet Celticspeler die ooit 4 titels achter elkaar heeft gewonnen. Hij lijkt me niet het type dat er boos over is, maar hij had bijna een three-peat als speler en als coach.

Voor basketbal liefhebbers kan ik het kanaal van Jimmy Highroller aanraden, talentvolle jongen die net niet de overstap heeft gemaakt naar het D1 college niveau, maar nu vooral coole filmpjes maakt over huidige spelers, oude spelers, heerlijke statistieken naar boven tovert en vooral een enorme basketbalfan is.
[+] 3 users say Thank You to Willie for this post
Reply
Ik denk dat Phil Jackson een uitstekende president zou zijn
Reply
Ik heb ook de Last Dance gezien en vond Micheal Jordan wel als een lul over komen. Ik was iets te jong om de Bulls echt mee gemaakt te hebben en dit was dus ook allemaal nieuw voor mij, ik kende MJ eigenlijk alleen van Space Jam (een van mijn favoriete films toen). Maar ik vond Micheal Jordan veel meer een pestkop en een bullebak dan een sportheld. Beetje de Lance Armstrong van het Basketbal. Dat hij af en toe een praatje kan maken met een fan verranderd daar niet zo veel aan, mijn inziens.

Verder mooi om de andere types te zien zoals Rodman en Jerry Krause. Ook Pippen vond ik best wel een baas, en zijn goedkope contract was waarschijnlijk bepalend voor het behalen van al die titels.
[+] 1 user says Thank You to e10ne for this post
Reply
Hans Teeuwen - Kritische Spelletjes

https://www.npo3.nl/hans-teeuwen-smerige...W_04735523

Ik vond het erg geslaagd, ook de opzet vanuit zijn huis was goed gedaan, en mooi camerawerk/montage. Het eerbetoon aan Andre van Duin was prachtig.
Reply
The Man in The High Castle
Reply
(12-06-2020, 18:43)Willie Wrote: Eerste aflevering Westworld was best leuk als actieserie, maar in zijn geheel is Westworld wel een tamelijke deceptie aan het worden, de Sarah Jessica Parker onder de series.

Ik durf wel te stellen dat seizoen het beste is, maar dat komt deels ook omdat ik seizoen 1 maar zozo vond.

Het jammere is dat ik gewoonweg te dom ben voor deze serie, want het nut van seizoen 2 ontgaat mij volledig en hoe we van een themapark met robots tot het einde van seizoen 3 komen? Geen idee.
Reply
Better call Saul blijft sterk.

Bij afl. 8 en TIL dat Eminem zijn my name is een goed gejatte sample bevat.
Reply
Staged, net afgelopen op de BBC. Met David Tennant en Michael Sheen, die zichzelf spelen. Het is opgenomen in lockdown, en gaat over twee acteurs die onder leiding van een regisseur toch maar alvast beginnen met repeteren voor een theaterstuk. Je ziet dus eigenlijk de hele tijd hun videocalls, met cameo's van allerlei beroemde acteurs die in bellen om diverse redenen. En de echtgenotes doen ook mee.

Ik heb meerdere keren hardop zitten lachen, supergoed gemaakt, en erg actueel.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)