You are not logged in. Please login or register.

[ Closed ] (Page 5 of 85)

Graz 2.0 → Rock Werchter → Rock Werchter 2014

Pages Previous 1 2 3 4 5 6 7 85 Next

You must login or register to post a reply

RSS topic feed

101 (edited by Rockbeer 30-09-2013 00:14)

Re: Rock Werchter 2014

Het wordt langzamerhand weer tijd voor de eerste headliners. Vorig jaar was Rammstein al aangekondigd en volgden Blur, Editors, Green Day, Depeche Mode en Kings of Leon rap erna.

102

Kings of Leon, Muse, Metallica en Daft Punk.

Klaar.

103

Uplift wrote:

Kings of Leon, Muse, Metallica en Daft Punk.

Klaar.

Kings Of Leon durven ze toch gewoon niet? Die organisatie is tot veel in staat op dat vlak, maar KoL NOG eens boeken...

Ik verwacht op korte termijn nog geen namen.
Vorige week heb ik mailcontact gehad met RW, om een bandwish lijstje in te dienen en met de vraag wanneer de eerste namen bekend gemaakt zouden worden.  Hun antwoord was: "Dat weten we momenteel zelf nog niet, om eerlijk te zijn."
Op mijn vraag of ze weten wanneer de voorverkoop gaat starten antwoordden ze: "Ook nog niet, maar we vermoeden dat dit later dan in 2013 zal zijn. (Toen gingen we van start op 1 november)".
Maar, dat was vorige week he!  Achter de schermen zullen ze al wel druk bezig zijn met boeken.
Persoonlijk hoop ik  o.a. op The Strokes en laat ze (samen met andere festivals) Weezer maar eens naar Europa halen (2005 was de laatste keer).

Of laat ze  als headliners een leuke bloemlezing samenstellen uit 40 jaar RW vanwege hun jubleum: bands uit de '70 '80 '90, '00, bijv.:
The Who, Neil Young,Iron Maiden, Metaliica, Pearl Jam, RATM, The Strokes, Weezer, Franz Ferdinand, Foo Fighters, Daft Punk, Underworld. Als een soort overzicht door de decennia heen.

105

The Strokes touren niet, ondanks het nieuwe album dat ze uit hebben.

De tour van The Who lijkt er ook op te zitten, ondanks het minieme Europese luik ervan.

Elbow komt op 14 maart met een nieuw album.  Is deze ochtend bekend gemaakt.  Zie ze zeker op Rock Werchter staan.

Roger wrote:

The Strokes touren niet, ondanks het nieuwe album dat ze uit hebben.

De tour van The Who lijkt er ook op te zitten, ondanks het minieme Europese luik ervan.

Elbow komt op 14 maart met een nieuw album.  Is deze ochtend bekend gemaakt.  Zie ze zeker op Rock Werchter staan.

Jammer dat The Strokes niet touren, ik heb ze twee keer op Roskilde gezien en vond ze telkens weergaloos goed. Misschien zijn ze over te halen als meerdere Europese festivals een grote zak met geld aanbieden?
Elbow mag wat mij betreft thuisblijven, stonden in 2012 ook op RW. Ik vond ze toen niet top.
Dan zie ik liever dat ze The Tragically Hip boeken, als Canadese kruising tussen Pearl jam en REM (al doe je Gordon Downie en de band daarmee wellicht tekort).

107 (edited by Lauwerszz 04-10-2013 16:27)

Mijn wishlist:
Donderdag: Elbow, QOTSA, Foo Fighters, Prodigy

Vrijdag: Franz Ferdinand, Placebo, Arctic Monkeys, Chase & Status

Zaterdag: Miles kane, Black Keys, Pearl Jam, Knife Party

Zondag: White Lies, NIN, RATM, Metallica

Het is nog best stil op het gebied van mogelijke headliners. Weinig echt sterke geruchten.

108

Lauwerszz wrote:

Mijn wishlist:

Het is nog best stil op het gebied van mogelijke headliners. Weinig echt sterke geruchten.

Die 4 namen van donderdag krijg je nooit op 1 dag. En gelukkig maar.

109 (edited by peppers 07-10-2013 23:22)

RutgerGM wrote:
Lauwerszz wrote:

Mijn wishlist:

Die 4 namen van donderdag krijg je nooit op 1 dag. En gelukkig maar.

Ik heb hetzelfde idee, maar dan bij zondag... onhaalbaar!
(maar wel vet :-)

ps. laat Elbow en the Prodigy inderdaad maar weg.

110

Een week StuBru geluisterd op het werk, waaruit ik kon afleiden dat Pearl Jam en Metallica headliners zullen zijn.

111

Alsof ze een abonnement op die jongens hebben sad

112

Vermoedelijk is er korting in het spel.

113

Metallica en Pearl Jam als headliners zijn natuurlijk nooit uit te sluiten.
Metallica is trouwens al even geleden dat ze er stonden, 2009 als ik het mij goed herinner. Denk dat Arctic Monkeys ook wel een dag headlinen, al dan niet in combinatie met een dance act.
Verder zijn Muse, Kings Of Leon, Arcade Fire voor mij favoriet.

114

Kings of Leon op herhaling? Nee.

115

Headliners komen inderdaad nooit op herhaling, nu dus ook niet.

116

Voorspelbare reactie,

anyway, het op herhaling laten komen van een band als Editors die het jaar daarvoor een redelijk bejubelde show gaven is toch wat anders als het lauw ontvangen optreden van KoL dit jaar, daar doelde ik op.

117

Gezien er nog zoveel andere kutheadliners zijn die voorrang hebben op de pikorde, zal je wel gelijk hebben. Misschien is KoL eerder iets voor Pukkelpop.

Qotsa, AM, Placebo, Arcade Fire, Metallica, Pearl Jam en twee vrij te kiezen bagger dance acts. Zou ik misschien wel geld durven op zetten.

118

Wishlist opened via:

https://www.facebook.com/rockwerchterfe … 5414078915

Wordt er ook serieus iets gedaan met deze wensenlijstjes?
Eerste namen zullen dus nog wel even op zich laten wachten?

120

Ik denk dat die vooral dienen ter inspiratie voor de kleinere acts, qua grote namen weten zij zelf ook goed genoeg wat het grote publiek wil.

121

Het gros van de grote namen ligt al vast. Ik denk dat het bedoeld is voor de hogere namen in The Barn, Klub C en de wat kleinere namen op de main stage. Een groot deel van de mensen zal echter namen in gaan vullen als Daft Punk, Muse etc.

Gewoon de naam Werchter weer even laten vallen, niets meer.

123

Die wishlijsten worden wel serieus genomen hoor, ze zijn vooral van bevestigende aard voor wat de organisatie al wil.

Sponsoren/media (wat feitelijk hetzelfde is) stuwen het publiek dan wel in de juiste richting. Dat is toch ook zo bij Pinkpop of Pukkelpop?

Hoop dat Portugal. The Man een keer op Werchter gaan staan. Goede band, met goede live muziek.
Daarnaast hoop ik op Wilco, verwacht alleen niet echt dat dit op een festival als Werchter past. Zelfde geldt voor Blitzen Trapper.
John Mayer heb ik nog nergens horen vallen, maar is wel erg populair en zie wel een kans dat hij komende zomer festivals gaat doen.
Daarnaast ben ik benieuwd naar het zomerprogramma van Jack Johnson ter ere van zijn nieuwe album, dit is misschien ook wel een optie.
Verder hoop ik op een wat grungebands zoals Pearl Jam (uiteraard), Soundgarden, Alice in Chains, Stone Temple Pilots. Verwacht er alleen niks van.. alleen PJ misschien.

Portugal. The Man zou inderdaad heel mooi zijn! Wel in the Barn dan.

Pages Previous 1 2 3 4 5 6 7 85 Next

You must login or register to post a reply

Graz 2.0 → Rock Werchter → Rock Werchter 2014