Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Off Festival (Katowice)
Vanaf 4 augustus mijn 7e keer dit festival. Zit nu met een lelijke griepachtige verkoudheid, maar ervan uitgaande dat dat tegen die tijd weg is wordt dit ongeveer mijn schema:

Vrijdag
Big Joanie - Off! - Butch Kassidy - Special Interest - Gilla Band
Zaterdag
Izzy and the Black Trees - The Staples Jr. Singers - Nation of Language - Balming Tiger - Spiritualized - Jockstrap - Slowdive - Ela Minus / Kampire
Zondag
Trupa Trupa - Calibra 35 - Hania Rani - Tamino - Desire - Panda Bear & Sonic Boom - King Krule - Mind Enterprises

Een vrijdag met vooral stevige sets met hopelijk Gilla Band als hoogtepunt om 1:45 's ochtends in de Experimental Tent (geprogrameerd voor 90 minuten).
De zaterdag heeft de sterkste lineup, wordt op tijd indrinken en af en toe tussendoor snel wat eten (of wellicht gewoon tijdens Nation of Language of Balming Tiger). Zondag nog een paar interessante acts, maar King Krule als headliner is wat magertjes dit jaar.
Reply
https://www.facebook.com/offfestival/pos...7936534861

Die zaterdag is zeker de sterkste dag. Alvast veel plezier!
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
Die acts (van de zaterdag) mis ik vooral op de Benelux festivals.
Reply
Gemengde gevoelens na dit weekendje Off. Muzikaal gezien was de zaterdag top, maar waren de vrijdag en zondag gewoon te mager. Zoals al verwacht eigenlijk en de vibe wat het festival wat normaal een hoop goedmaakt ontbrak helaas dit jaar. Gekloot met Uber en problemen met de bierdistrubutie zorgde ervoor dat ik er vrijdag helemaal niet inkwam. Het middenterrein (waarbuiten je niks mag meenemen aan drank of eten) is inmiddels een aaneenschakeling van commerciele dranktenten waar je dure mixjes kunt bestellen (Tullamore Dew, Metaxa, Jagermeister en nog een paar). Normaal geen probleem, maar wel als er een bierbar minder is met als gevolg lange wachttijden, niet geholpen door inefficient barpersoneel. De gebruikelijke flow van even een biertje pakken tussen twee optredens door werd verstoord. Optreden van Special Interest (bagger) en Pusha T (hoe komen dit soort 'artiesten' weg met dit soort 'optredens', headliner zelfs). Zaterdag was wel weer een ouderwetse topdag met Staple Jr. Singers, Spiritualized en Slowdive. Spiritualized winnaar op punten door geweldig geluid. Ik miste interessante noise/metal en spannender electronische acts (in Tsjechie was de week ervoor een festival met o.a. Clark, Max Cooper en Hudson Mohawke, dat was al beter geweest). Maar goed, de zaterdag de enige dag dat ik met het 'ouderwetse' Off gevoel het terrein verliet, vergeleken met editie's waar het elke dag prijs was.
Verder wel positief: het geweldige eten (80% vegetarisch), de gezellige middagen in craftbeer bars in Katowice en het feit dat het tot de zondag droog bleef, ondanks twee waarschuwings sms'jes op zaterdagmorgen van de Poolse overheid voor naderend noodweer.
Geen early bird voor volgend jaar, ik laat het van de line up afhangen.
[+] 4 users say Thank You to Enzo for this post
Reply
(09-08-2023, 15:01)Enzo Wrote: en Pusha T (hoe komen dit soort 'artiesten' weg met dit soort 'optredens', headliner zelfs).

Gooide die er met de pet naar ofzo? Op zowel PS eerder dit jaar alsmede recentelijk met Clipse was hij niet slecht, inclusief daadwerkelijke liveraps.
Reply
Ik vind de lat bij zo'n acts wel erg laag liggen. De mic stond ook aan tijdens Lil Nas X en Industry Baby is stiekem een banger. Maar verder stond ik daar niet naar een live concert te kijken.

Waarom blijven we het normaliseren dat (grote) artiesten hele lappen van hun live act niet eens live zingen/performen?
Reply
Dat dus, er wordt wel live gerapt, maar over een tape, inclusief de vocalen. Verder heel korte stukje muziek en een overdaad aan aanmoedigingen. Het sloeg ook behoorlijk dood op het veld.
Reply
Een Lil Nas X is echt veel meer poppenkast gebaseerd op de clipjes die ik zag. Bij deze clip van Pusha op Off hoor ik alleen een tape bij de refreintjes, en zelfs daar hoor je duidelijk zijn eigen stem eroverheen in de mix.

(09-08-2023, 15:59)Enzo Wrote: Verder heel korte stukje muziek en een overdaad aan aanmoedigingen.

Ja dat is wel zo bij hedendaagse rapshows waar ze zoveel mogelijk tracks binnen drie kwartier willen afdraaien. Vooral als ze alleen hun eigen features doen, hoor je de muziek maar heel kort.
Reply
Terwijl sterke live rap echt geen eenhoorn meer is. Het staat of valt bij discipline op het podium, maar vooral ook door de kwaliteit van het werk dat moet worden gebracht. Laten we wel wezen. De afslag 'doe maar een platte show waar alle vaart uit wordt gehaald om zo snel mogelijk naar de settijd te spurten' is veelal gebaseerd op gebrekkige artistieke kunde.
Reply
Special Interest is inderdaad zeldzaam slecht live, moet toch sinds Royal Trux op (jawel) OFF 2017 zijn dat ik zo'n onsamenhangende bagger zag.

Jammer om te horen verder, ik keek met lichte afgunst naar de line-up dit jaar en zou toch graag eens naar Katowice terugkeren.
[+] 1 user says Thank You to thomas9790 for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)